Hi all, Ik weet dat het maximale verblijf voor nepal per jaar 150 dagen is. Maar kan ik bv ook in jan/feb/maart een 90 daags visum kopen om vervolgens ook nov/dec van dat zelfde jaar 2 x een 30 daags visum te nemen. Ik heb het hier dan over single entry visum’s. Of moet je aan eengesloten blijven ?
Hallo,
Je mag 150 dagen Per Jaar in Nepal Blijven. Dus in 2012 kan je 150 dagen (augustus tot december ) en 2013 kan je 150 dagen (januari tot mei) daar blijven.kijk even op de website van Nepal Embassy voor het visum.
De site is niet echt helemaal duidelijk. Nogmaals : ik weet dat het 150 dagen is. Jij schrijft: “jan-mei”. Mijn vraag is of ik dit ook mag splitsen dus in 2012 jan en febr en in 2012 okt-nov en dec ?
Op een andere site heb ik al antwoord gehad dat dit geen probleem zou zijn.
voorbije winter ( vanaf januari 2011 ) was ik in Nepal met een visum voor 3 maand; begin december ga ik terug tot eind maart 2012; vermits ik dus voor 2011 niet boven de 150 dagen kom zou dit geen probleem mogen zijn;
ik weet alleen niet of ik nog een 90 dagen visum krijg bij aankomst, misschien eerst 30 dagen en vanaf 1 januari 2012 verlengen met 3 maand
weet alleen niet of je voor die verlenging moet wachten tot de einddatum van het verlopen visum…als je uit de bergen moet komen om wat paperassen…