Vijwilligerswerk met Olifanten

Olifanten verzorgen, wassen, voeren en hun omgeving onderhouden…spreekt dit je aan? Surf dan eens naar de volgende link:
www.elephantnaturepark.nl
:thailand:

Dit is gewoon reclame voor een touristenattractie, wat niets te maken heeft met vrijwilligerswerk.

Kun je me uitleggen waarom ik voor vrijwilligerswerk zou moeten betalen, en niet zo’n beetje ook?

Overigens is vrijwillgerswerk in Thailand verboden, tenzij je een werkvergunning hebt. Ziet er niet naar uit dat de organisatie daarbij behulpzaam is of zelfs maar informeert dat je deze nodig hebt. Op overtreding staat overigens een maximum straf van 5 jaar.

Als je de gegevens goed door had gelezen, dan las je dat juiste deze olifanten worden opgevangen, nadat ze jaren lang misbruikt zijn in o.a de toeristenindustrie! Dus het heeft wel zeker met vrijwilligerswerk te maken en zij onderscheiden zich van de echte toeristische olifantenkampen in Thailand. Het geld is hard nodig om tientallen olifanten te verzorgen (voedsel, dierenartskosten, personeel etc…), dus hierdoor kunnen ze in het park de olifanten op een behoorlijke manier verzorgen.
Misschien is het veel geld voor jou, maar ik krijg er wel een transfer, onderdak, ontbijt, lunch en diner voor terug, plus dat de rest naar de olifanten gaat….ik ben duurder uit als ik 2 weken in een hotel zou zitten! :zon02:

Een visum kan vooraf worden aangevraagd bij de ambassade in Den Haag, ik ben zelf 1 keer met een werkvergunning vertrokken naar Thailand en vervolgens telkens op een toeristen visum, denk je dat elke vrijwilligers omgeacht het werk of vele Nederlandse reisbegeleiders naar Thailand reizen met een werkvergunning?:wink:

Maar in ieder geval bedankt voor de tip en maak je over mij maar geen zorgen.:vak01:

Als iemand zelf hoge bedragen wil betalen voor vrijwilligerswerk moet die persoon dat helemaal zelf weten. Ik wijs er slechts op dat de bedgragen beduidend hoger zijn dan de kosten die ze aan je kwijt zijn en dat dit soort vrijwilligerswerk bedoeld is om inkomsten te genereren, niet om vrijwilligers te trekken. Ik vind dat uitbuiting.

Je kunt niet met een werkvergunning naar Thailand vertrekken, die kun je alleen in Thailand zelf aanvragen. Ik vraag me dan ook af of je wel een werkvergunning had. Als je werkzaamheden wilt verrichten zonder werkvergunning, moet je dat zelf weten. Ik zit er niet mee. Maar ik vind wel dat je belangstellende duidelijk moet voorlichten over de risico’s. Dat iemand voor vrijwillgerswerk 5 jaar krijgt is niet waarschijnlijk, een aantal dagen tot een rechtzaak, een strafblad en persone non-grata worden verklaard is echter een reeele mogelijkheid.
De meeste mensen krijgen gewoon nooit te horen dat ze een werkvergunning nodig hebben en worden door een instelling als elephant nature park misleid.

Ook ik wil hier even op reageren, Wij zijn zelf ook een dag naar het elephantnaturepark geweest.

Hiervoor moet je voor Thaise begrippen idd erg veel betalen. Maar dat hadden wij er zeker voor over.

Hier kun je niet een olifant zien die een schilderij maakt, of een tochtje maken op zijn rug maken.
Hier zie je de olifanten gewoon zonder dat ze iets moeten!! Heeerlijk om te zien.

Ik denk niet dat ons geld verkeerd besteed is! Dus kan ik iedereen aanraden die daar in de buurt komt, om een bezoekje te maken.

Om een erg lang verhaal kort te maken…ik ken wel hele andere zaken in Thailand die onder de categorie “uitbuiting” vallen. :crybaby:
Het park is niets mis mee, misschien is de fee iets aan de hoge kant, maar vergeet niet dat de olifanten niet tevreden zijn met een appel en een peer, de dieren worden zeer goed verzorgd en ze moeten de dieren 365 dagen per jaar voeden, verzorgen en bamboevelden aanleggen etc…, dit geld moet ergens vandaan komen. Als we het dan toch over slechte zaken hebben dan zou ik zeggen; de Tiger temple, Sriracha Tiger Zoo etc…

Ik reis over 5 weken af en heb er reuze veel zin in, Mario hartelijk dank voor de tips, echter leg ik ze terzijde.

Van mij mag je mijn commentaar terzijde leggen. Ik wens je in ieder geval een prettige vakantie.