Vijf maanden(april-aug 2011) in Istanbul wonen!

Hallo hallo!

Ik zal aankomende april vertrekken naar Istanbul en daar vijf maanden gaan wonen! Het zou leuk zijn als ik op dit forum iemand kan vinden die ik in ieder geval daar kan ontmoeten; misschien de reis mee plannen; de stad verkennen; misschien een kamer in hetzelfde appartement te huren.

Ik ben 19, studeer Religie en Cultuur aan de Universiteit Utrecht, spreek een aardig woordje Turks (geleerd op de uni!) en heb heel veel zin om voor een half jaar in deze fantastische metropool te gaan wonen en als het goed is een heleboel mooie dingen te zien en ontdekken.

Laat maar weten als je dezelfde interesses hebt!

Groet Roos

1 like

Wat gaaf en toevallig!
Ik heb in 2008 5mnd in Istanbul gewoont om stage te lopen. Heb er een supertijd gehad, nu aan het werk in Nederland. Toch blijft het trekken en ik zal van 28 maart tot 25 juni 2011 in Istanbul zijn. Ik zal er een taalcursus gaan doen en misschien parttime werken. Misschien leuk om samen te wonen? Wat ga je daar doen ? Uitwisseling?

Leuk dat je gereageerd hebt! Ik heb je even een email teruggestuurd hierover:)

Ik zal niet op uitwisseling gaan, stage of iets dergelijks.
Heb besloten om in mijn derde jaar m’n studie in Nederland voor een half jaar stop te leggen, en van die tijd gebruik te maken om te gaan wonen op een plek waar ik al 2 jaar de geschiedenis van bestudeer!
Mijn bachelor zal me voorbereiden op de master Relig
ie in de moderne samenleving, deze richt zich voornamelijk op de onderlinge relaties tussen islam en christendom. Istanbul is daar dus onmisbaar in! Ik wil daar lekker veel kennis op doen en alvast nadenken over een scriptieonderwerp.

Maar Istanbul is een grote en voor mij nog onbekende stad! Iedere steun en gezelschap in dit avontuur is dus welkom:) Zeker bij de belangrijke dingen zoals verblijfplaats en betrouwbaar baantje.

Ik ben klaar met mijn studie in April en zou graag met je mee gaan. Heb al eens 2 jaar in turkije gewoont en Istanbul lijkt me supergaaf!
We zouden bijvoorbeeld een appartementje samen kunnen huren? Werk is niet zo moeilijk te vinden geloof ik!

Hi Yasmin!

Leuk en toevallig dat je hetzelfde idee hebt als Groenekiwi en ik!
Zomaar een paar vraagjes:

• Ben je turks? Anders heb je met werkvergunning te maken. Bovendien is de werkloosheid in Istanbul hoog en is werk niet makkelijk te vinden.
  • Voor hoelang wil je erheen gaan?
  • Aan welk budget denk je voor die periode?
  • In welk district wil je wonen?
  • Wat wil je daar gaan doen? Alleen werken of ook leren, een project of wat dan ook?

@ unbounded: Ik las even dat je een taalcurus gaat doen in Istanbul, even nieuwsgierig maar waar ga je dat volgen? Heb al meerdere websites gevonden die het aanbieden maar vind ze allemaal zo vaag :S

Groetjes!!

Dilmer en Tomer zijn goed. Verder kan het bij sommige universiteiten en een wat onbekendere is KediCat. Mijn ex-flatgenootjes hebben ervaring met Dilmer en die waren altijd erg tevreden.

Hallo Unbounded,

In februari vetrek ik ook voor een periode van vijf maanden naar Istanbul om daar te studeren. Ik ga daar rechten studeren op de Yeditepe universiteit, op welke uni ga jij daar studeren??? Het zou leuk zijn als we dezelfde universiteit zouden zitten en misschien het land samen te verkennen.

Hoor het wel:)

Groeten

Hi meiden,

Ik ben een beetje aan het rondneuzen op fora want…
Ik zit nu een paar weekjes in Istanbul, omdat mijn vriend (NL - TR) hier werkt en zou het ook heel leuk vinden om Nederlandse meiden te leren kennen! Ben hier vorig jaar al wel 2x geweest en de stad is geweldig. Na mijn afstuderen in oktober was het dan ook niet voor niets dat ik besloot om meteen het vliegtuig te pakken :slight_smile:

Eenmaal hier is het heel fijn om weer samen met mijn vriend te zijn, maar mis ik (eerlijk gezegd) ook wel een beetje het sociale leven. En ben daarom op zoek naar andere meiden/vrouwen die het leuk vinden om plekken te bezoeken, wat te lunchen, te shoppen, je kent het wel.

Ik vroeg me af of eenieder van jullie momenteel nog in Istanbul verblijft?
Lijkt me leuk om iets van jullie te horen!