Vertalen: Tips & Tricks

WAAR ZOEK JIJ WOORDEN OP?

Op Wereldwijzer.nl is informatie te vinden over alle landen van de wereld, maar nog niet over de talen. Ik moet bekennen dat het mij redelijk vaak voorkomt dat ik even een woord op moet zoeken, omdat ik niet weet wat dat in een andere taal is. Ben nu dus benieuwd waar de leden van Wereldwijzer.nl dat doen!

Plaats jouw tip of ervaring hier in deze topic.
Bij voorbaat dank!

Liefs,
Carolina

Persoonlijk maak ik veel gebruik van Logos Dictionary. Duidelijke en overzichtelijke site met de mogelijkheid tot vertalen in veel verschillende talen!

Verder, voor het Nederlands, gebruik ik vaak het Online Woordenboek van de Van Dale. Het stukje Valse Vrienden is ook erg nuttig. Hier worden woorden besproken die in een vreemde taal vaak foutief gebruikt worden. Handig en soms ook erg grappig en herkenbaar!

Liefs,
Carolina

Ik maak wel eens gebruik van On‐line translation
Overzichtelijke site en ook veel talen mogelijk.

Of http://www.allwords.com/

Ik ben nu een tekst met productinformatie aan het vertalen en ben op deze pagina gestuit:

Erg goed, zeer duidelijk en heeft ook veel vertalingen voor zakelijke teksten!
Aanrader dus!

Liefs,
Carolina

Goh, zijn er niet meer tips???

Ik kwam vandaag toevallig nog een andere site tegen, met woordenboeken in het Nederlands, Engels, Duits, Frans en Spaans. Mijn Woordenboek.nl. Heeft ook de mogelijkheid voor werkwoordvervoegingen! Erg handig dus!

Liefs,
Carolina

Ik doe ook vertalingen hier in het buitenland, vooral Sp-En en Nl-En, en mijn bijbel is www.wordreference.com
Behalve dat het een woordenboek is met een groot aantal Europese taalcombinatie, heeft het een grote forum-sectie waar welke vraag dan ook binnen minuten door andere taalgeeks word beantwoord!

Check it out,

Elise