Verbod bezoek Amerika, na bezoek cuba, waar of niet?

Ik heb gehoord dat het verboden is om voet aan wal te zetten in Amerika indien je ( de laatste jaren) Cuba hebt bezocht. Ik weet niet of dat waar is. Weet iemand hoe dat zit?

Groet Joost

ik weet het niet, in ieder geval niets van gehoord.

Van Cubu weet ik het niet, maar er zijn landen als je daar een stempel van in je paspoort heb staan heb je een probleem, een kennis van mij had een stempel in zijn paspoort van Iran waar hij 4 maanden geleden was geweest, werd prompt de toegang tot Amerika ontzegd.

mmm, ik heb ook aardig wat stempeltjes…
Is er een lijst van die landen?

nou… ik doe een gok… noord Korea ook op de lijst haha
op zich klinkt het natuurlijk wel heel stoer als je Amerika niet meer in mag…aan de andere kant…als het zo is…dan vind ik het wel krankzinnig:tssk:

Ik heb dat ook wel gehoord, maar ik heb begrepen dat er ook gekeken wordt naar de duur van het verblijf en wat voor soort verblijf het was. Indien zij er van overtuigd zijn dat het om iets onschuldigs gaat, is er geen probleem.

Maar je zal maar net die eikel van een douanebeambte krijgen…

Kijk eens op de website van de Amerikaanse Ambassade, ik kon het nergens op internet vinden, maar zij zouden dat toch moeten weten, nietwaar?! Mocht je erachter komen, plaats het dan ook even hier. Is toch altijd handig.

Succes!

Liefs,
Carolina

doe ik, heb inmiddels mailtjes verstuurd maar heb nog geen reactie terug. Groeten van joost

Duurt wel lang voordat ze reageren :slight_smile:

Sorry, zag datum van “lid sinds” aan voor datum van plaatsen bericht.

Ben ik blij dat ik net terug ben uit Cuba, dan kan ik niet per ongeluk in dat “geweldige” land verzeild raken :slight_smile:

Toevallig dat ik dit forum tegenkwam.
Een vriend vroeg mij vorige week nog dezelfde vraag. Nog wat nieuws hierover???

gr. Sinem

Hoe zouden de Amerikanen moeten weten dat je in Cuba bent geweest? Je krijgt geen stempel in je paspoort.

grin Dat is inderdaad waar! Als je een Cuba stempel in je paspoort wilt, moet je daarom vragen. Heb ik gedaan. :slight_smile: Ik heb geen wens naar Amerika te gaan, dus zal dat probleem of ik binnen zal worden gelaten dus ook niet tegenkomen. :wink:

Liefs,
Carolina

Normaal zou dit geen probleem moeten zijn . In princiep weten ze niet dat je in Cuba bent geweest , immers speciaal hiervoor dat de Cubaanse immigratiedienst enkel de toeristenkaart
(tarjeta tourista) afstempeld en GEEN stempels in uw paspoort zet.
Maar het is een beetje tricky in de USA moet je bij de immigratie een lijst invullen met een hoop persoonlijke gegevens waaronder de vraag of je in een aantal landen bent geweest waaronder Cuba. Nu kun je daar gemakkelijk over liegen , maar als de er om de een of andere manier zouden achterkomen dat je liegt kan je in de toekomst eventueel problemen krijgen. Ik heb destijds gezegd dat ik in Cuba was geweest en daar is niet op gereageerd (+/- 12 jaar geleden)
Het hangt een beetje af van de Amerikaanse immigratie agent , sommige zijn heel soepel en vinden het stupied dat ze stomme vragen moeten stellen, andere doen moeilijker.
Ik ben in tientalen landen geweest en heb nergens zo’n onverschillig onthaal meegemaakt als in the States. Wie over Cubaanse immigratie klaagt heeft de US nog niet meegemaakt en dan spreek ik van voor 9/11.
Het verbod op reizen van en naar Cuba geldt enkel voor USA burgers, dus in princiepe kunnen ze je niets doen.
Desondanks zijn er duizenden USA burgers die ongehoorzaam zijn en illegaal naar Cuba reizen en terug ( via cancun of Toronto) voor hen is het risico groter , als ze het ontdekken krijgen ze een flinke boete + gevangenis. Als je van Cuba komt gooi in alle geval
alle indicaties van Cuba weg dwz. geen sigaren , rum, souvenirs,Tshirts enz. indicatie labels van de valiezen halen, uw Cubaans visa weggooien enz. Heb ook al gehoord dat ze de camera’s controleerden op vakantie fotos. Normaal zijn er geen rechtstreekse vluchten tussen Cuba en de USA ( enkele uitzonderingen voor Amerikanen met een speciale
machtiging-OFAC Licentie) en zul je via Cancun of een andere niet Cubaanse luchthaven vliegen. …Sukses !!
Havanalover

Het klopt, maar doordat de Cubanen geen stempel in je paspoort zetten, kunnen de Amerikanen dit nooit weten. Dat is ook de reden waarom ze geen stempel zetten.

Ja, er zijn idd geen vluchten van USA naar Cuba, buiten bepaalde mensen.
De Mensen die Cuba wel willen bezoeken, vliegen meestal eerst naar Mexico en dan daarna naar Cuba :biggrin:

Ik reis al jaren voor werk zo nu en dan naar Cuba en de USA en echt nooit problemen gehad.

Ik vermoed dat jij geen US Amerikaans staatsburger bent, de wettelijke
beperkingen gelden enkel voor Amerikaanse staatsburgers.

Havanalover