Cuba binnenkomen met een Amerikaanse stempel in je paspoort?

Hallo iedereen,

ik ga in mei naar Cuba, en nu heb ik gehoord dat je Cuba niet binnenkomt als je een Amerikaanse stempel in je paspoort hebt staan. Nu ben ik afgelopen jaar verschillende keren naar Amerika geweest, dus ik weet niet of ik een nieuw paspoort aan moet schaffen voor mei. Weet iemand dit? Iemand die onlangs naar Cuba is geweest misschien? Thanx!! :slight_smile:

nee is geen probleem. andersom lukt niet.

veel plezier

Is het serieus een probleem om met een Cubaanse stempel Amerika in te komen??

Ik ga namelijk dit jaar naar Cuba op vakantie en volgend jaar naar Amerika (Florida)…

Nee, hoeft geen probleem te zijn, want in Cuba krijg je niet standaard een stempel in je paspoort (daar moet je om vragen als je er een wilt.) dus als je gewoon geen stempel vraagt, dan is het geen probleem!!

klopt ze zetten de stempel op een papiertje dat ze in je paspoort nieten.

Vraag dan maar niet die stempel. Ken iemand die in een verhoorkamer terechtkwam vanwege een Filipijnen-stempel in zijn paspoort, en iemand met veel vertraging vanwege een Pakistanstempel.

Dus Cuba… ik zou het er niet op wagen. Volgens mij kun je voor de VS sowieso het beste een leeg paspoort meenemen. OF beter nog… gewoon niet gaan… :zon02: Ze doen zo moeilijk om je binnen te laten, ik voel me er in elk geval niet welkom, was 1x en nooit meer in mijn geval.

het heeft veel moois te bieden hoor!!!

Is ook mooi land, heb alleen wat tegen de buitendeur ervan.

Maar ebt ook wel weer weg, heb recent een overstap gemaakt op LAX en daar werd ik een beetje zout van wat we allemaal moetsen doen, en dat voor een overstap van twee uurtjes…

Koffers van de bagageband, direct weer inchekcen, visa waiver aanvragen, groen formulier, wit formulier, foto’s vingerafdrukken, chagrijnijnige airportmedewerkers die je tot vier keer toe van rij laten veranderen (en niet op erg klantvriendelijke toon) etc…

Maar ik zal mezelf rectificeren: eens… maar even niet meer… :zon02:

hahaha.
tja de douane is echt te irritant.

klopt ze zetten de stempel op een papiertje dat ze in je paspoort nieten.

Volgens mij worden er de laatste jaren al helemaal geen stempels meer in het paspoort gezet. De enige stempel die je krijgt wordt op je visum gezet.
Overigens heb ik nog nooit veel problemen met de douane gehad. Eén keer mijn koffers leeg moeten maken, één keer wat handel moeten inleveren die ik zonder bonnetjes in Havana had gekochten en één keer uit moeten leggen waarom mijn verblijfsgegevens niet klopten.
Maar daar staat weer tegenover dat ik ook eens met alle ‘égards’ door de douane ontvangen ben en als een vip langs de controles mocht. (ze zullen me ongetwijfeld verwisseld hebben met iemand die toen dus in mijn plaats in de rij voor de douane mocht wachten.

Toen ik ging werd het op een papiertje gestampeld en in mn paspoort geniet, toen ik weer weg ging (helaas) werd het eruit gehaald.

En ik heb ook eens mn koffer moeten leeghalen in Cuba. Zaten een zooitje sigaren in. Schrok wel ff toen een hond mijn koffer eruit pikt. Zag mezelf al in een celletje zitten…

Geen probleem hoor. Ik ben Cuba netjes binnengeraakt met meerdere stempels van Amerika erin, zelfs een groen visa waiver die erin geniet was.

Mijn ervaring;
In Cuba stempelen ze je paspoort niet. Ze hangen een soort van postzegel op de achterkant van je vliegticket en die stempel wordt bij het verlaten van Cuba (en het betalen van 25CUC) afgestempeld. Niets werd geniet in ons paspoort. Geen mooi stempletje erbij dus.

Nee inderdaad, misschien wel mooi voor iemand die nog naar de VS moet, maar een beetje reiziger wil natuurlijk zoveel mogelijk van die mooie stempeltjes!! Het is al zo jammer van die Schengenlanden… krijg m’n paspoort amper vol. Hebben Nieuw Zeeland en de VS ook nog eens nagelaten een UIT stempel te plaatsen… :mad: