We zijn 3x in Venetie geweest en gaan op doorreis naar Griekenland nog 2 dagen Venetie in. De belangrijkste zaken hebben we in Venetie gezien. Wie kent minder bekende leuke gebouwen/plekken en/of activiteiten e.d. in Venetie.
We gaan in ieder geval naar het eiland Murano
Bedankt alvast
Ha Matanjah,
De eilanden Burano en Torcello verderop in de lagune zijn ook erg de moeite waard, wat mij betreft mooier dan Murano. De Scalzi-kerk naast het centraal Station heeft een mooi interieur. Ben je wel eens in 1 van de scuola Grandes geweest? Dit waren een soort van cultuur/annex liefdadigheidsverenigingen die in venetie per wijk georganiseerd waren. Een aantal van deze verenigingshuizen heeft prachtige interieurs die dicht in de buurt komen bij dat van de zalen in het Palazzo Ducale. De Scuola Grande di San Rocco is open en heeft 1 van de mooiste intereurs. Hoewel ik zelf niet zoveel kerken in Venetie gezien heb schijnen daar ook een aantal mooie van te zijn. Zijn jullie vaak van de hoofdwegen afgegaan? Je komt dan in veel rustiger stukken van Venetie met vele zeer smalle steegjes, miniscule pleintjes en kleine grachtjes. Hiervoor heb je slechts een goede gedetailleerde kaart en een beetje durf nodig. Voorzover ik heb meegemaakt is het absoluut veilig in Venetie, ook in de kleine steegjes.
ik heb wat foto´s van mijn bezoek aan Venetie in een foto-album geplaatst. Hier de link: http://www.wereldwijzer.nl/janslingerland1/albums/venetie-september-2009
Veel plezier ermee!
Hallo,
Wij vonden Murano en Burano allebei de moeite waard en met een eigen sfeer.
En verder is het gewoon leuk om te ‘verdwalen’ in Venetie. Zoek de kleine
achteraf straatjes op en laat je verassen. Neem aan dat jullie op de hoogte zijn van het feit dat je je met de Vaparetto van hot naar her kunt laten vervoeren?
Groet en veel plezier
Ad
mijn zwager gaat altijd met gps de normaalste en mooiste plekjes van steden ontdekken,
download via www.geocaching.nl de mooiste routes. samen met kids van 14 en 17 jaar. of huur een gps!