Veertien migranten omgekomen op weg naar Spanje

In de afgelopen week zijn veertien Afrikaanse kandidaat-migranten omgekomen bij verschillende pogingen om Spanje te bereiken. Twee boten met ongeveer negentig migranten kwamen vannacht aan op Tenerife. Onder hen waren drie doden. Sommige overlevenden kregen medische hulp, maar hun toestand is niet kritiek.

Reddingswerkers hebben ondertussen de zoektocht naar negen mensen opgegeven, die waarschijnlijk zijn verdronken nadat hun boot gekapseisd was voor Cabo de Palos, op de zuidoostelijke kust. Een Nederlands cargoschip haalde maandag twee Algerijnse overlevenden en een lijk uit het water. Ze werden overgedragen aan een Algerijnse patrouilleboot en naar Algerije gebracht.

Maandag kwam een boot met 57 migranten en een dode aan op Tenerife. Dat bracht het dodental in de laatste drie dagen op veertien.

Bron: HLN

Hoi Imke,

Wat een vrezelijke berichten he. Ik ben nog redelijk nieuw op wereldwijzer. Ik heb me afgelopen augustus aangemeld maar kom toch nog niet zo vaak op de site. Ik ben nog een beetje mijn weg aan het vinden maar ik ben wel al aardig wat nuttige dingen tegen gekomen. Ik ga nu weer even door met surfen. Wellicht tot kijk op de Site .

Groetjes Jennifer.