Ik ga van eind januari tot en met eind juni stage lopen in Curacao. Na die tijd wil ik in de buurt van Curacao op vakantie. Venezuela ligt vlakbij Curacao. Is dit een leuk land om een maand rondtereizen met 2 vrienden? Hoe duur is het om heen en weer te gaan van Curacao naar Venezuela? Of is het voordelig om een enkeltje van Amsterdam naar Curacao te kopen en een enkeltje van Venezuela naar Amsterdam?
Heeft iemand tips, ideeen of aanwijzingen?! Reageer of mail me!
Hey! Ik ga in 1,5 week naar aruba en loop ook rond met het idee om naar venezuela te gaan. Ik het alleen idd nog heel weinig informatie erover kunnen vinden. Want de meeste organisaties die ik kon vinden op internet hebben om een of andere reden hun reizen vanuit aruba naar caracas uit het assortiment gegooid. Dus mocht je nog informatie krijgen, dan zou ik het fijn vinden als je die info ook aan mij zou willen doorsturen.
Heel veel plezier alvast in Curacao!!!
Ik heb nog niet veel info gevonden, wel heb ik gevonden dat het ongeveer 200 euro kost om van Curacao naar Caracas te vliegen. We hebben echter het plan om naar Venezuala op vakantie te gaan van de baan geschoven.
We gaan nu waarschijnlijk naar Mexico, Belize en Guatemala. We denken dat het hier wat gezellig en makkelijk is om rond te reizen.
Ik zit nu ondertussen alweer een half jaar op curacao en ik woon bij een venezuelaanse vrouw in huis. (komt dat ff mooi uit haha) Een losse ticket kan je hier op Hato (vliegveld) zo kopen, 500gulden voor een retourtje… het is dan alleen wel heel verstandig om heel goed te plannen waar je naar toe wilt in venezuela en wat je allemaal wilt zien want gewoon zonder doel rondreizen heeft geen zin… het is geen australie denk daar wel om!! Ik zou dan ook als ik jou/jullie was kijken of er geen contactpersonen daar zitten (denk hierbij aan reisbureau´s met nederlandse connecties) zodat je altijd back-up hebt. Venezuela is een geweldig land en vooral Valencia en Caracas zijn erg nice, maarja je moet wel weten waar je bent als je daar bent want je kan in dit soort landen maar beter niet verdwalen of naar een weg moeten zoeken, dat zou net zoiets zijn als met een stadskaart op je schoot door the bronx in new york rijden (als je dan begrijpt wat ik bedoel)
naja hoop dat je er iets aan hebt, zo niet… vraag maar raak!!
Mede door het gene wat jij zegt hebben we besloten om niet naar Venezuela op vakantie te gaan. We zijn bang dat het te veel gezeur is om alles te regelen omdat het gewoon te weining op toeristen is afgestemt allemaal. Daarom heb ik nu maar gewoon een retour van Amsterdam naar Curacao geboekt, en ongeveer 2 weken later wil ik dan weer een retourtje boeken van Amsterdam naar Cancun. We gaan ipv naar Venezuela, naar Yucatan(=Mexico)/ Belize/ Guetemala, omdat we denken dat het daar iets gezelliger is en wat makkelijker te bereizen. En omdat je relatief goedkoop kan vliegen op Cancun omdat daar een populair vakantie gebied ligt.
kan iemand mij iets vertellen over mogelijkheden om met een ferry, of wat mij part een vissersboot, van venezuela naar curacao te reizen? Wij willen namelijk van Suriname naar curacao reizen.
Al wat wijzer geworden Arjen?
Loopt niet echt die forums hier…
Zit met dezelfde vraag, wil met de boot van Venezuela naar Curacao maar zie door de bomen het bos niet meer. Geen idee of dit praktisch uitvoerbaar is…
Ik ga dit najaar (31 oktober) met een goede vriend 2 maanden door Venezuela reizen met als uitvalbasis Aruba.
Er is geen bootverbinding tussen Aruba en Venezuela (tenzij je als lading in een vrachtschip mee wilt :wacko:). Ik vrees dat dit ook voor Curaçao en Bonaire geldt (hoewel die 2 wél een bootverbinding naar elkaar hebben).
In ieder geval, tickets Aruba-Venezuela zijn naar verhouding behoorlijk prijzig, als je bedenkt dat Aruba op slechts 25 km afstand van Vene. ligt… kun je misschien nog beter zwemmen Zorg dat je wel naar Punto Fijo vliegt en niet naar Caracas, Valencia of Maracaibo. Punto Fijo ligt het dichtst bij waardoor je een stuk minder betaalt. Volgens m’n vader (die op Aruba woont) zijn de tickets nu zo’n 300 Florin excl. luchthavenbelasting die zo’n 50 dollar is. Dat is een totaal van 150 euro. Best te doen…
oeps, ik dacht dat jullie vanuit Aruba zouden gaan… nou ja, vanuit Curaçao zal het qua prijs niet veel uitmaken denk ik? Hoewel ik niet zeker durf te zeggen of ze ook op Punto Fijo vliegen.
Noemde Curacao omdat ik dacht dat dat het dichtste bij lag maar ging idd om Antillen an sich. Vermoedde al dat het lastig was want kan werkelijk errug weinig info vinden op internet.
Of we het vlieg-technisch gaan doen weet ik niet. Tijd ontbreekt wellicht… en ik wil Venezuela zien!
tja als je in de eerste plaats Naar Venezuela gaat dan zou ik de Ned. antillen/Aruba idd overslaan… Venezuela heeft zo’n beetje alles te bieden en ik vraag me af of het geld dat je betaalt voor een retourtje Ned. Antillen/Aruba opweegt tegen wat je ervoor terug krijgt (en dan nog niet gekeken naar de overnachtingskosten op de eilanden… ik logeer bij m’n vader anders had ik t ook nooit gedaan!)