Ik zit met nog een vraag.
We willen graag van St. Lucia naar Underberg reizen met de auto maar lieve de drukte van Durban omzeilen. Ik zag dat de R614 bovenlangs gaat naar Pietermaritzburg. Nu is mijn vraag, is dit een veilige en goede weg om te rijden ?
Je rijdt om Durban heen, het is daar een (echte) snelweg, bij elke stad is het altijd drukker, tuurlijk, maar we hebben dit nooit als erg ondervonden. Via de snelweg. Is het toch al 5,5 uur rijden. Als je via de binnenweg gaat, kan, maar dan duurt je reis wel een stuk langer.
als je rond 8.00 uur wegrijdt vanuit St. LUcia dan ben je rond 11.00/11.30 rond Durban
Als je rond de middag in Durban aankomt zal het niet zo druk zijn. Het is eerder tegen spitsuur dat het iets moeilijker is om te rijden, en drukker.
Moest je toch besluiten om via Durban te rijden, zou je ook verder op de N2 kunnen blijven tot in Park Rynie en dan via de R612 naar Underberg. Toen ik deze route genomen heb was deze veel rustiger en sneller dan de R617 vanaf Pietermaritzburg.
Linksrijden is even wennen, dat klopt, maar je daar meer problemen als je op kleinere wegen rijdt, met minder verkeer, Op de snelweg is het gewoon veel makkelijker, Uit eigen ervaring. Huur een auto met automaat dat scheelt enorm, kan je je beter consenteren op het rijden.
Echt druk is het niet hoor, op de tijd dat jullie rijden. suc6