Van Miami naar New York

We hebben, na de eerste keer in the USA, een plan liggen voor een volgende keer (augustus/september met auto). We hebben een gedeelte van het westen bekeken. Nu willen we oostwaarts. Wat vast staat is dat we een kleine twee weken willen en dat we in Miami of Tampa beginnen en in New York eindigen. De rest staat min of meer open. Dit is wat we tot nu toe ongeveer voor ogen hebben.

We willen graag weer zoveel mogelijk zien van van alles. Dus én mooie natuur én een stukje cultuur, steden, kleinere plaatsen. Concessies komen we niet onderuit. Ik weet dat de tijd eigenlijk veeeeeel te kort is, maar het is nu eenmaal zo.

Hebben jullie tips qua route en bezienswaardigheden? Kunnen we beter andere stops (overnachtingen) kiezen? Heb je do’s en dont’s? Daarnaast ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met een (soort van) crocodile excursie (in de buurt van) Miami? Of jullie in New York rond zouden rijden met een huur auto en midden in de stad zouden overnachten of dat anders zouden doen?

Zo ziet ons concept er uit:

1 Miami
2 miami, key west
3 Miami
4 orlando
5 atlanta
6 great smokey mountains
7 Roanoke (in de buurt van…ivm reistijd)
8 washington
9 philladelphia
10 niagra falls
11 new york
12 new york
13 new york

Alvast bedankt!

Niemand tips? Zou heel fijn zijn als iemand ons verder kon helpen!

Ik denk dat je veel te veel wil doen. Key West is al een grote omweg om van Niagara Falls maar niet te spreken. En wanneer wil je DC bekijken. 2 dagen hiervoor zijn al erg kort. Ik neem aan dat jullie een auto willen huren maar in DC en NY heb je niets aan een auto. Je kan ook via de kust rijden en dan naar plaatsen als St. Augustine, Savannah, Charleston, Myrtle Beach en Outer Banks gaan. Augustus/september is hurricaneseason maar dat valt natuurlijk niet te voors[ellen. Roanake is druk. Ons bevalt Ashville beter. Je kan daarna nog stukken van Blue Ridge parkway en Sky;line drive naar Shenandoah NP rijden.

1 like

Hallo Yeehaw,

Daar heb je zeker een punt. Plan is om op Key West te vliegen. Dat scheelt in ieder geval iets. Ook willen we Philladelphia overslaan.
Via de kust reizen is zeker een optie. Maar de Great Smokey Mountains leken ons erg mooi en ook wel te doen.

Maar zo te horen is het reisschema erg krap…? We hebben vorig jaar ook van LA naar the Grand Cayon, Las Vegas en SFS gereden in 13 dagen. Druk, maar voor ons wel prima. We houden wel van een strakke planning. Al weten we natuurlijk ook dat we dan keuzes moeten maken.

Maar DC en NY zonder auto? Daar is het beter om met de subway te gaan door de drukte? Dat is niet te vergelijken met LA?
En hurricaneseason: van wanneer tot wanneer is dat ongeveer? Anders wil ik hier wel graag " omheen plannen". Ben wat dat betreft niet zo’n held.

Hurricane season is ca juni-november. Je kan er niet omheen plannen. We waren eens in de Outer Banks met prachtig weer en een wilde oceaan. De hurricane was boven de oceaan. De week daarna waren er overstromingen om dat een hurricane landinwaards ging. Helaas niet te voorspellen. NY met de auto is een ramp. Openbaar vervoer is er prima. DC is iets beter met de auto te doen maar het openbaar vervoer daar is ook erg goed en parkeren duur net als in NY. Je kan LA niet met DC en NY vergelijken. Het OV in LA is zeeeer matig. In SF heb je ook geen auto nodig. GSMNP is idd heel mooi maar van Blue Ridgeparkway kregen we een punthoofd. Veel van hetzelfde en er geldt een maximum snelheid.