Van Ghana naar Noord Afrika door de Sahara

We willen binnen nu en 5 jaar vanaf Noord Ghana naar het noorden door de Sahara
Wie weet waar goede informatie is te verkrijgen
Internet geeft me voorlopig nog niet de informatie waar ik veel aan heb, maar miogenlijk zoek ik nog niet goed genoeg.
Andere reizigers zullen dit toch al wel eens gedaan hebben.
Iets wat ik ondere andere wil weten is zijn namen van organisaties die goed te vertrouwen zijn. en de nodige ervaring kunnen aantonen.
Frank

Hoi,

Je vraag is al van enige tijd geleden dus wellicht speelt dit allemaal niet meer? Wil je georganiseerd gaan of individueel? Toevallig zijn wij nu bezig met de voorbereidingen van een reis door Afrika (retour vanaf huis naar Kaapstad). Zou je op eigen houtje gaan dan adviseer ik je zeker het boek ‘Sahara Overland’. Hierin staat alle informatie die je nodig hebt. Ook de Bradt gids van Africa is een aanrader.

Groet Nathalie

als je echt dwars door de sahara wilt dan stel ik voor nog ff tijdje te wachten tot het rustiger wordt in die omstreken. dan kun je door niger en algerije naar het noorden en heb je echt een mooie route. als je niet kunt wachten dan zou ik de atlantische route (langs de kust dus) nemen maar die is lang niet zo mooi en uitdagend als de niger-algerije route.