>>> tis maar een paar uurtjes vliegen en je bent op je tropisch eiland Sint Maarten! :zon02: het eiland waar de zon je nooit in de steek laat, :vak02: waar je elke dag op een ander strand kunt liggen, :beef: waar je kunt kiezen uit meer dan 400 restaurants, :wub: en een zonsondergang om verliefd op te worden!!!
Ben heel benieuwd naar jullie vakantie verhalen dus laat even wat van je horen!!!
Vakantie op St. Maarten is heerlijk. Als je even goed zoekt, kunt je er het echte “bounty-eiland-gevoel” opdoen. De natuur is meer veelzijdiger dan de benedenwindse eilanden, een zeker pluspunt. Daarnaast zorgt de “franse levensstijl” op het Franse deel ('s-ochtends stokbroodje halen) voor een extra mogelijke afwisseling. Het is een eiland waar je de keus hebt om je in de drukte te begeven of lekker rustig in de luwte te blijven. Alle bedrijvigheid maakt het zeker een stuk interessanter.
Al jaren lang zien we in de publiciteit dezelfde type reclame’s over St. Maarten (zon, zee, strand, onthaasten, maar dan op z’n Caraïbisch). Je zou denken dat dat nogal een cliché is geworden. Echter, jammer voor diegene die dat denken, die reclame’s kloppen gewoon.
Jammer is wel dat wij 's-avonds maar moeilijk een (hotel)barretje aan het strand (of iets vergelijkbaars in de trand van relaxen aan het strand) konden vinden. Grand Casse was daarop nog enigzins een uitzondering. Ik ga er wel vanuit dat we (hoogstwaarschijnlijk) niet goed genoeg hebben gezocht. Ik hoor graag tips om dat in de toekomst te voorkomen.
Jammer is ook dat het me tot nu toe niet is gelukt om Guavaberry buiten St. Maarten te kopen. Mijn flessen zijn al een tijdje op en ik smacht naar een Guavaberry-colada.
Als jullie een leuke bar zoeken moeten jullie eens gaan kijken naar de “Sunset Beach Bar”. De bar is gelegen in het Nederlandse deel van het eiland. Naast het Sonnesta Maho Beach Hotel. De vliegtuigen landen er letterlijk boven je hoofd.
De bar ligt in het verlengde van de landingsbaan.
In het weekend speelt er vaak een reggae-bandje.