Ik ben heel erg op zoek naar een goede website waar vacatures op staan voor mensen die in Amerika willen gaan werken. Heb nog niks echt gevonden maar ik dacht waarom er geen topic van maken? Dan als iemand een idee heeft kan diegene het erop zetten en heeft iedereen er iets aan die er behoefte aan heeft
In welke sector zoek je werk, en heb je je verdiept in de regels die gelden om in de VS te mogen werken? Zoals je wel weet ligt een baan niet voor het oprapen in de VS met momenteel een hoog werkenloosheidspercentage.
Je hebt hoe dan ook een werkvisum nodig en dat is geen simpele procedure!
Misschien vertel ik je niets nieuws. Hoe zie het zelf? Craiglist heeft een hoop vacatures, maar die zijn eerder voor Amerikanen bedoeld…
Hm… misschien is deze topic even stilgevallen, anyway ik waag het erop …
Ook ik ben op zoek naar werk in Amerika voor bepaalde periode, max 1 jaar.
Ik ben graduaat psychiatrisch-sociaal verpleegkundige en zou uiteraard graag in die richting aan de slag blijven.
Mocht iemand zich geroepen voelen om dit mee met mij uit te pluizen… aarzel niet om even te reageren want het is een echte zoektocht aan het worden:wereld:
Ik denk dat het niet onverstandig is om eens naar het consulaat te bellen met deze vraag, je hebt een mooi diploma. Wat tijdelijk werken betreft weet ik echt niet wat de mogelijkheden zijn. Vrijwilligerswerk kan altijd maar ik denk dat je dat niet zoekt. Zoals ik al eerder schreef ligt werk niet voor het oprapen vanwege de crisis. In de gezondheidszorg is wel werk maar de kleinere ziekenhuizen worstelen en daar vallen de gedwongen ontslagen. Ook moet je realiseren dat vaak de methode hire at will wordt gebruikt wat inhoudt dat je misschien makkelijk wordt aangenomen maar je ook zo weer ontslagen kan worden, dezelfde dag vertrekken, als zij dat willen.
Heb je al een idee in welke staat je zou willen verblijven? Neem gewoon contact op met ziekenhuizen of instellingen en vraag wat info op bij Human Resources. Misschien tref je er een die ervaring heeft met buitenlandse
verpleegkundigen.
als je een b.i.g. geregistreerde spv bent en je vind een instelling in de VS die nergens anders een even bekwame spv kan vinden is er een kans.
Anders : No Way.!
Wordt het op prijs gesteld als je op vakantie komt.
Maar dan weer gauw terug naar eigen land !
ik denk dat het nagenoeg onmogelijk is in deze tijd. voor 9/11 was het ook lastig, maar toch makkelijker. de meeste kans maak je denk ik gewoon in nederland te gaan werken voor een bedrijf dat ook gevestigd is in de US en dan na een tijdje overplaatsing aanvraagt. maar dan moet je wel eerst wat tijd in het bedrijf investeren natuurlijk. ik weet dat http://www.activityinternational.nl/ ook dingen doet in natuurparken, ook voor langere tijd, maar dat is volgens mij vrijwillig…