Vacature: Vakantiemedewerker Amalfikust (vanaf 01/06/2006)

Graag jullie aandacht voor het volgende.

Binnen ons bedrijf Costa Divina (www.costadivina.it) is er een vacature beschikbaar. Het bedrijf is gevestigd in Ravello aan de Amalfikust in Zuid-Italië en verhuurt vakantiewoningen, villa’s en Bed & Breakfast accommodaties. Voor de komende zomermaanden zoeken we een internationaal georiënteerde, jonge (ca. 18-25 jaar) medewerker die ons kan helpen tijdens het drukke hoogseizoen.

Heb je interesse, stuur me dan via email je contactgegevens om de vacature en bijbehorende functieomschrijving van me te ontvangen.

Als korte inleiding op de functieomschrijving gaat het samengevat om het volgende:

Wat je moet doen
Begeleiden van klanten tijdens aankomst & verblijf

• Beheren en verbeteren van het Engelstalige gedeelte van onze website
  • Beschikbaarheid vanaf 1 juni 2006 voor minimaal vier maanden
  • Op een betrouwbare en leuke manier samenwerken met je drie collega’s

*Wat je moet kunnen
*- Beheersing het Nederlands en Engels met als derde taal Duits of Frans

• (Basis)kennis Italiaans is een pré
  • Zelfstandig, sociaal en betrouwbaar
  • Rijbewijs

Wat we bieden

• Kost en inwoning
  • Vergoeding 400 euro per maand
  • Ca. 30-urige werkweek verspreid over 7 dagen
  • Betaalde reis van en naar de Amalfikust

De vacature loopt tot 10 januari 2006. Je kunt ook vast op onze website (www.costadivina.it) kijken om een indruk te krijgen van ons werk. Mocht je vragen of opmerkingen hebben, email me gerust.

Vriendelijke groeten,

Chris Lenders

www.costadivina.it
www.rentabed.com
Email: cjlenders@infinito.it
Tel: +39 3331338041

dit is echt heel erg slecht betaald trouwens :S

Voor jonge mensen die eens iets willen proeven is dit zeker een aanrader. Het loon is enorm laag, maar dat is overal in Italia, het is Belgie of Nederland niet!
Ik werkte ooit vier maanden in Sicilie, de max, veel werken, veel uitgaan, veel bezoeken, veel plezier, … een ervaring en bovenal, je schaaft je talen bij en Italiaans leer je easy (als je frans en spaans kunt)

Succes

Nanda,

Het is inderdaad geen loon om rijk van te worden. Maar ik denk niet dat je vakantiewerk in het buitenland moet gaan doen om veel geld te verdien. Ik heb het loon gesteld op datgene wat hier gebruikelijk is. Je moet rekening houden met het feit dat het huren van een kamer/appartement aan de Amalfikust je minimaal 300 euro per maand kost. Boodschappen doen en eten loopt al heel gauw tegen de 100 euro per maand. Deze onkosten heb je niet. Dan zit je, erg sober gerekend, op 800 euro in de maand. Ter vergelijking, iemand zonder type HTS/WO diploma die werkt in deze regio, met een vast contract (dus niet een tijdelijk iemand voor vier maanden want die verdient minder) voor 40 uur in de week verdient bruto tussen de 700-800 euro.

Hoe dan ook, het blijft niet veel. Maar ik wil wel duidelijk maken dat het naar de maatstaven is. Ik denk dat je het anders moet bekijken. Je werkt ongeveer 30 uur/week in een klein team, hebt alle vrijheid (tweede bijbaantje in de kroeg?). Het is leuk, soms hard werk, je ontmoet veel mensen uit verschillende landen, leert en oefent je buitenlandse talen. Het paradijs zal het niet zijn, een mooie ervaring zeker weten.

Chris

ja dat denk ik ook. Het is dat ik vanwege mijn studie niet beschikbaar ben, maar het lijkt me ontzettend gaaf en heel goed voor je italiaans.

Hallo,

Nou ik heb afgelopen zomer in Italie gewerkt, ik had hier inwoning en avondeten. Dit betekende dat mijn ontbijt en lunch voor eigen rekening was. Ik verdiende hier ruim 1150 euro per maand mee (animatieteam). Ik moet dus echt zeggen dat ik dit heel slecht betaald vind.

Uiteraard moet je dit soort werk niet echt doen voor het geld. Je moet de kosten en uitgaven gelijk houden naar mijn mening. Overigens heb ik het gewoon getroffen denk ik. Maar het dus niet zo dat overal in Italie e.d. zo betaald word, dat heb ik dan weer wel gemerkt. En ik was opzoek naar zomerwerk voor aankomend jaar, en het viel mij gewoon op dat in vergelijking tot andere bedrijven die ook ongeveer dezelfde voorwaarden en eisen en dat soort dingen hebben toch meer betalen, vandaar mijn reactie.

Maar to the point. Voor het geld moet je idd dit werk niet doen. Het viel mij gewoon op.

Gr Nanda

@Nanda

Inderdaad,

Als ik jouw bericht lees dan klinkt het inderdaad erg slecht betaald. Maar jouw baan klinkt dan ook heel erg goed. 1150 bruto per maand inclusief kost en inwoning voor vakantiewerk in Italia is, in ieder geval in mijn regio (Campania), gewoon ontzettend veel. Was het een Italiaans bedrijf waarvoor je werkte? En in welke regio was het?

Vriendelijke groeten,

Chris