Hallo gezellige, avontuurlijke mensen op deze site.
Volgend jaar word ik 50.
Al vanaf de 1e Peking Expres had ik het gevoel: “wow”, dat wil ik ook.
Welke leuke mensen gaan met mij mee volgend jaar.
Ik had geplanned van eind september tot eind oktober (3 á 4 weken) de volgende reis te maken:
We reizen met de legendarische Trans Siberische Spoorlijn via Mongolië naar Beijing, Shanghai en wellicht Japan.
Een treinreis van zo’n 10.000 km die vijf dagen in beslag neemt.
De lijn begint in Moskou. Vanaf hier loopt de lijn via Nizjni Novgorod naar Kirov.
Na 1777 kilometer, in de Oeral ten noorden van Jekaterinenburg staat een obelisk die de grens tussen Europa en Azië aangeeft.
De lijn passeert Omsk en Novosibirsk.
Bij Taisjet takt de Baikal-Amoerspoorweg (Bajkalo-Amoerskaja Magistral, BAM) af.
De Transsib bereikt vervolgens Irkoetsk, vlakbij het Baikalmeer. De Transsib vervolgt zijn weg langs de zuidkant van dit meer.
Voorbij het Baikalmeer takt bij Oelan-Oede de trans-Mongolische lijn af, die via de Mongoolse hoofdstad Ulaanbaatar naar China loopt.
Dan wil ik via Peking naar Shanghai en 1 dag/nacht over met de boot naar Japan, terug naar Peking en vanuit daar naar huis terug!!
Het is de bedoeling om een aantal stops te maken, en de culturen en bevolking te leren kennen.
Dus niet alleen de lange treinreis.
Graag wil ik er een “goed doel” aankoppelen; ik denk aan Unicef en/of Warchild, lees ook mijn andere blog op hyves.
Wie gaat er met mij mee?
Alle reacties zijn welkom.
Groetjes en een fijne (reis)zomer gewenst.
Michael
(h)