Hallo,
We gaan in Juli naar Foligno (prov.Umbrë) en Gallipoli (prov.Puglia) in Italië.
Heb al verschillende maal gemaild naar de toeristische diensten aldaar,maar zonder enig gevolg!
Zijn er mensen die deze streken goed kennen en ons misschien raad kunnen geven wat we zeker moeten bezoeken en andere tips…
Dank bij voorbaat!!
Philip
Ik zou niet naar Umbrie gaan maar naar Marken (ik ben daar in April geweest) en wel Macerata, heel erg mooi renaissance, en als je van burchten hou, dan kan je daar je hart ophalen. Wel een goede gids meenemen (Dumont is uitgebreid en erg goed). Macerate ligt niet ver van zee dus als je zwemmen wil. En je kan ook shoppen als je wil, ik wilde niet maar mijn gezelschap wel,want de fabrieken van Hogan en Todt’s liggen vlakbij. De prijzen zijn betaalbaar (neem de Guide du Routard mee)
Puglia
Ik kom net terug van Torre Vado, dat in de buurt van Santa Maria di Leuca (de hak van de hak van Italie). Het strand van Gallipoli tot aan Santa Maria is één van de mooiste van Zuid-Italie. Het kristalheldere water is het beste, danwel het allerbeste van Italie. Ik hou niet zo van zwemmen maar hier ga ik om het half uur zwemmen. Je kan 100 in het water lopen zonder te verzuipen dus voor kinderen is het uitstekend. het strand is van de bebouwing gescheiden door duinen en dan nog een paar honderd meter begroeiing. Er is een keur aan B&B, agriturismo en hotels €25 pp) (. Via het internet kom je wel aan het tel.n° maar het probleem is dan de bereikbaarheid en taal. In Juli kan je wel op de bonnefooi gaan, want het is niet zo druk, de Italianen gaan pas in Augustus op vakantie, gelukkig.
Ja en het eten, we hebben dus in het hotel “Les Voiller” vis vooraf, vis met pasta, vis met hoofdgerecht gegeten, uitstekend met wijn en water waren we 20 euries per persoon kwijt.
Zeker bezoeken: Gallipoli, Lecce (Barok), Manduria, Otranto en natuurlijk alle wijn van Salento
Touristische diensten: forget it
Bedankt voor de nuttige info!!!
Philip