Sinds een tijdje heb ik een vriend in Turkije. Nu komt hij ineens met het idee dat hij in Engeland Engels wil gaan studeren. Hij kan daar dan een jaar naar school en werken etc. Er is wel een borg op zijn bankrekening nodig van 10.000 GBP, maar hij heeft geld gespaard.
Nu vroeg ik me af: is er ook zoiets in Nederland? Dan kan hij nl eventueel hierheen komen, naar een Engelse school gaan en ook NL leren en misschien wat werken? Hij zei dat de school in Engeland ook het visum regelt? Ik kan me niets bedenken in NL dat dat ook doet…? Misschien heeft iemand een tip? Alvast heel veel dank!
Ik kan je hier helaas niet bij helpen ik heb geen iedee of het hier ook zal kunnen. Maar er zal vast wel iets zijn toch ik hoor wel vaker dat buitenlandse mensen hier komen om te studeren. Heb je niks kunnen vinden op google ? Misschien staan daar meer tips en verhalen van andere mensen !
Nou…de zaken zijn wat veranderd. Hij wil nu graag eerst Nederlands leren als hij (voor een paar weken/maanden) naar NL komt (lijkt me eigenlijk ook logischer) en dat is volgens mij iets makkelijker te verwezenlijken…dus ik ga op zoek, dank!!