brenniej- ahh wat lief van hem zeg! nou jij zal lekker slapen dan straks:wub:
zoh,
nieuwe koffie gehaald.
Gebeld met mijn vrouw.
Izmir is nie leuk nu zegt ze, regent verschrikkelijk.
Beetje nederlands geoefend.
Ze heeft de 100 foto’s al bijna allemaal uit haar hoofd geleerd.
Had vanmiddag een test gemaakt en daar had ze 98 ervan goed,
terwijl ze bij de inburgerings maar 30 krijgt.
Ze vond echter 98 te weinig :o
Nu moet ik dadelijk , of tenminste voor morgenvroeg,
de film van dat inburgeringsoefenpakket ( leuk scrabble woord :D)
gaan kijken.
Goed dat ik er een , eigen, kopietje van heb kunnen maken dan .![]()
antonie- goeie score had je vrouw, alleen voor haar niet goed genoeg?! is ze zo perfectionistisch?
op leergebied wel ja.
Ze heeft o.a twee jaar in engeland gewoond om een goed resultaat te krijgen om als beedigd vertaalster aan het werk te kunnen.
Jammer genoeg kan ze niet even twee jaar in nederland komen wonen om , voor haar, perfect nederlands te kunnen leren.
antonie- siert haar dat ze zoveel moeite wil doen om een taal goed te leren, idd jammer en vervelend voor haar dat dat nu niet kan
Ze heeft zich aangemeldt bij een speciaal op het inburgeringsexamen gerichte cursus nederlands.
Daarvoor heeft ze nu les materiaal.
Twee weken voor het examen gaat ze al naar Istanbul om nog klasikaal op uitspraak en zo toe oefenen.
Gelukkig dat ze daar een paar vriendinnen heeft wonen, hotelkosten zijn in istanbul niet al te goedkoop …met een turks inkomen bedoel ik dan.
Zo een nieuw deel weer gefeliciteerd…
Marion,zal als ik er aan denk eens kijken doe toch niet veel vanavond…vriendin net op visite gehad.ff lekker bijgekletst…
Seray,vanavond vrij???
Brenniej,lief van je askim zeg
Antonie,goed van je vrouw zeg.Hoorde van een jongen in Kusadasi die het examen ook heeft gedaan dat het wel makkelijk te doen is…
Wij hebben 2 nachten een hotel genomen in Istanbul vlakbij Taksim was idd niet goedkoop …
antonie - ok, dat is wel fijn dat ze straks nog 2 weken kan oefenen, en zeker dat ze daar vriendinnen heeft wonen!
@ trl- nee moet straks om 23 uur werken, hoe gaat het met je?
Mijn vrouw heeft nogal last van examen vrees.
Door perfectionistisch met de leerstof om te gaan hoopt ze dat er genoeg blijft hangen om een voldoende te scoren.
Ikzelf heb, gelukkig, nog nooit in Istanbul in een hotel hoeven te slapen.
Heb vrienden in verschillende delen van die stad.
Kon ook altijd zomaar bij vrienden van vrienden etc . terecht.
IS daar heel normaal
Seray,kan wel beter,maar ja dat komt vanzelf wel weer…Maandag weer werken dan zit ik zo weer in het ritme van hier.Maar blijf askim missen hoor,zal wel raar zijn om morgen wakker te worden zonder hem…
antonie- wat vervelend dat ze examenvrees heeft, hoop dat het allemaal goed gaat op haar examen, zal iig niet aan haar geleer liggen, ze doet er een hoop moeite voor!
trl- logisch dat je je askim blijft missen, zoveel dagen en nachten met elkaar doorgebracht en nu niet meer:( en is idd zo dat als je eenmaal weer werkt je makkelijk terug komt in het ritme( was tenminst bij mij wel) Maar ondanks de tegenslag van het visum, verder wel genoten? las dat askim de laatste dag wel weer was bijgetrokken?
**WW-meeting Utrecht: 18 november - MEETING!!
Roanna, Toos, Beps, Cyn, Viva, Marion+Nancy, Filiz , Seray , Trl, Bloem, Hans, Miere, MK, Brenniej, Linda **
Seray: 15 december- Gümbet
Filiz: 19 december - Side
2008 *******************
Miere en Mar - 28 Januari - Marmaris
Bloem en Beps - Feb-mrt naar Engeland/Monkeyworld
Brenniej: maart - Marmaris 4 evahhh
Beppie & Bloem: april - Istanbul
Cynthia: 8 april - Maleisie
Bloem: mei - Gumbet/ Bodrum 4 evahhh
Seray: 24 mei- Gümbet
Filiz: juni - Side 4 evahh
Kaylo : 16 juni - 7 juli - 3 weken Türgütreis
Seray: 4 juni- Gümbet voor 5 maanden***********************2008*********************** ******************
En dan de verjaardagen nog …
23/11 Seray
08/12 Kimbo
13/12 Turkije lover
29/12 MK116 & Bloem29
10/01 Cynthia
22/01 Roanna
24/01 Diamond
08/02 ChrissyP
13/02 Fransijn
14/02 Marion
02/03 Babsch
23/03 Mar Mier
04/04 Beps
08/04 Jill
14/05 Besmile
28/06 Toos
25/07 Christina
01/08 Linda
09/08 Filiz
22/08 Jac
25/08 Vivaturkije
17/09 Crazymar
29/09 Brenniej
09/11 Kaylo
@turkije lover,
was je in Izmir op vakantie geweest
of had je alleen daar het vliegtuig gepakt ?
Seray,ja hoor hebben wel genoten van elkaar en gelukkig trok hij de laatste dag toch nog een beetje bij maar het blijft natuurlijk wel ff een grote teleurstelling…Maandag ga ik eens bellen waarom de papieren naar nederland gestuurd zijn voor nader advies,maar om welke reden staat er niet bij…Vind dat wel vreemd.
Antonie,ben in Kusadasi geweest en 1 dag in Izmir naar de "dierentuin"en de fuar ken je dat???En gister zijn we naar Izmir gaziemir gegaan,omdat dat dicht bij het vliegveld lig en ik vanmorgen al vroeg vertrok…
Fuar ken ik zeker, daar ben ik getrouwd afgelopen Augustus.
@ Antonieq - goh dus je bent nog maar kort getrouwd - Gefeliciteerd!!!
trl- natuurlijk blijft het een teleurstelling! echt super balen, maar ben wel benieuwd naar de reden dat het naar NL is gestuurd, gebeurt dat vaker of ida teen normale gan g van zaken?