Turkish Tea Time deel 62

ahahahah…BLoem: ikkee heb het niet alleen over kleding!!!:wink:

Verschepen en inklaren is duur bijna onmogelijk, en bij het inklaren moeten alle aankoopbewijzen ed worden overhandigd, en de eigenaar moet er meestal bij aanwezig zijn…

@Filiz nog maar eens nadenken dat onmisbaar is, want vele voorgangers hebben het gelaten of weer retour gestuurd!

Mijn vrouw heeft net voor we elkaar leerden kennen nieuwe meubels voor een studeerkamer gekocht.
Marktplaats in Turkije brengt bijna niks op.
Ze heeft een hele verzameling literaire boeken die ze haar hele leven al heeft verzameld, dat is ook zonde om die weg te doen.
Dus dit soort dingen moeten op den duur naar nederland.

Aleen nu nog uitvinden wat de rendabelste mannier is

Bloem: Kleding wassen??? En jij dan, jij koop ook nieuw haha!!

ik ga even wat doen hier, tot later!

@ beps, ja zat je maar te stoken

@ antonie, bij jou is het anders, jullie zijn getrouwd, ze komt cker voorgoed naar NL… verschepen die handel

als het alleen om kleding gaat zou ik overwegen om meer kilo’s mee te nemen en ter plekke op de luchthaven extra te betalen
of… iemand mee te nemen als je een heel goedkoop ticket kan vinden
is echt goedkoper dan verschepen en al het gedoe dat daarmee gepaard gaat… als het in een koffer kan cq n het vliegtuig, dan is dat echt het goedkoopste

maar zou echt nog een x 100 maal overwegen wat echt echt echt onmisbaar is voor die paar mnd naar turkije (i know, misschien is het voorgoed, maar misschien niet en dan mot alles weer mee terug)

ikke had vorig jaar 55 kilo, kleding etc en andere zooi
heeft me een fortuin gekost om alles mee te krijgen en heb lang niet alles gebruikt!

sowieso geen toiletartikelen meenemen, geen shirts ofzo, allemaal daar te koop
ik was wel blij met mn eigen cd’s (handbagage) en een fotomapje (hangbagage)

@ Filiz: Jij gaat er echt voorgoed wonen he!!.. Ikke ga ook…maar weet nog niet precies hoelang…voor een lange tijd in ieder geval…dat is zeker… maar heb jij nou nooit een beetje raar gevoel als je er echt zoo over nadenkt…dat je het echt gaat doen! ik ga ook zeker en heb er heel veel zin in…en wil het zeker niet veranderen… maar soms denk ik WHAAAA…maar ja dat zal ook wel een normale gedachte zijn denk ik!

owh ik kom niet meer bij!!
vriendje van me heeft een reactie geplaatst bij mn laatste berichtje op mn log…:smiley: :smiley: hilarisch!!

@ brenniej, meer dan normaal!! maar ook heerlijk gezond!!

ja…kleding kan ik wel in april mee nemen en daar laten…
maar er zijn zoveel dingetjes die ik ook graag daar wil hebben…
en idd is nieuw kopen ook wel goedkoper…maar vind het ook zonde.om mn tafeltjes enzo hier achter te moeten laten…ik gooi niet graag dingen wel namelijk…

@ Bloem: is ook wel zo wat je zegt!..je denkt veel meer nodig te hebben dan je daadwerkelijk hebt…maar toch meer en deel je eigen spulletjes geeft je toch een vertrouwd gevoel…

Bloem: kan jouw log niet openen hier Pfff en vanmorgen zooo druk… en nu nietsen :retard:

ja…zeker wel een raar gevoel…
zeker als ik hier met mn vriendinnen op stap ben…dan denkt ik waarom ga ik in godsnaam? dit zal ik daar nooit hebben!!!
maar dan denk ik weer aan askim…en dan weet ik weer waarom ik ga!!
en als ik niet ga, zal ik me blijven afvragen hoe het geweest zal zijn als…

ohh trouwens…voor de kleren…ik heb van die zakken gekocht wat je vacium kunt trekken…
blijft er bijna niks meer van over!!

@ filiz, raad echt aan om meubels enzo nog eens te heroverwegen…
kijk het 2008 aan, heb je ze echt gemist? blijf je echt daar waar je zit (misschien verhuis je wel 5x in 1 seizoen, lekker met al je spullen sleppen) dan kun je altijd overwegen om ze in 2009 alsnog over te laten komen…

@ beps, bugger

@ brenniej, een fotolijstje, gekke kaarten van vriendinnen een knuffeltje of een kaars ofzo geven ook een eigen stijl… niet zwaar, makkelijk te verslepen etc…

@ filiz, nee dat klopt maar het gewicht wordt er niet minder van :smiley:

@ Filiz: jaa dat is zeker waar… 1 ding wat ik zo fijn vind… is dat paps en mams achter me staan en me bij alles helpen… volgend jaar gewoon 2 keer richting marmaris komen…en bij mij in huis blijven!.. dus die vooruizichten maken het ook wel weer anders…vriendinnetjes komen op vakantie naar marmaris… (eerst zien dan geloven, maar ze waren overtuigd)

Tuurlijk gaan we hier ook dingen missen… maar als ik hier ben mis ik nog veel meer…

ik ben niet zo van het verhuizen…wil me ergens thuis kunnen voelen…
askim kan op zn kop gaan staan…maar de eerste 5 jaar verhuis ik niet.!!

maar idd…van die tafels heb je wel gelijk…

heb ooit een anne geddes schilderijen van vriendinnen gekregen…die wil ik ook heel graag meenemen…
denk dat ik die in december wel al meeneem

@ Bloem: jaa tuurlijk…dat is waar… maar ja moet het nog maar even goed bekijken!:slight_smile: wat ik mee wil nemen!..en anders kan het thuisfront hier…ook nog wel het 1 en ander voor me meenemen als ik het echt mis!:slight_smile: