Turkisch Tea Time Deel 74..... Op naar 2008!!!

Zo de werkbijen zijn er weer dus…
En hier…

STILLLLLL!!!
In 1 uur al wel 1 telefoontje gehad!!!

Goede morgen.
Hier liep het niet zo soepel vanmorgen, TE laat op. Ben hier in ieder geval klaar dus zo meteen op naar kantoor. Dan beginnen we maar iets later, hoef toch niet zo lang vandaag.

Goede morgen !

Alles weer bij gelezen, tamelijk rustig geweest hier.
Spijtig om te lezen dat de kerstdagen niet voor iedereen even plezierig zijn verlopen.

Hier volgt een ego verhaaltje over onze kerst.
Het was zoals gewoonlijk een gezellige drukte, we hebben niet echt iets met het originele kerstverhaal maar het idee van warmte en gezelligheid word wel gekoesterd.

1e kerstdag om 13.oo uur naar onze dochter en schoonzoon in Amsterdam, in mijn ogen 2 Yuppen, zij wonen op een ruime ark in de Amstel. Samen met dochter het diner voorbereid:
Amuse
Ossenstaartsoep (door mij avond tevoren bereid)
2 kleine vistartaartjes
Hoofdgerecht ossenhaas, div groentes, aardapp.puree
Scropino (losgeslagen citroenijs met Prosecco en wodka)
Flensje met warme appeltjes en kaneelijs.
Weggespoeld met de bijpassende wijntjes.

Om 4 uur kwamen de schoonouders met oma 82 en tante 78 en de zoon/broer met vrouw en 2 kleinzonen. Paar kleine pakjes uitgewisseld een hapje en een drankje. En dan met z’ n 10en aan tafel.
De kinderen hebben vooraf wat lekkers gegeten en scharrelden wat rond, kleintje ging op tijd naar bed en die van 7 heeft een leuke film gekeken op de beamer.

Na het eten aan tafel blijven zitten en geen idee wie er begon, maar er werden spontaan liedjes gezongen, eerst wat oude songfestivalliedjes maar toen barsten oma en tante los in uit volle borst gezongen Jordaanliedjes en daarna aangevuld door dochter en schoondochter met Andre Hazes en Guus Meeuwes. Voor de mannen te heftig, die trokken zich snel terug in de huiskamer. Maar wij vrouwen (van 32 tot 82) hadden dolle pret .

Waarom ik dit allemaal vertel, gewoon omdat Kerst vaak zo negatief wordt benaderd en men zich bijna afzet tegen familieaangelegenheden. Ik denk dat het in de meeste families nog gewoon kan met een beetje extra inzet en wat meer verdraagzaamheid.
Hopelijk klinkt het niet opschepperig maar ik wilde het gewoon eens opschrijven en jullie laten weten hoe wij het beleefd hebben.

@Marifran: ook bij ons in de familie is er altijd wel iets te vinden. Maar met wat meer inzet van ALLE mensen is er best een leuke dag van te maken, en dat hebben wij gedaan…

Pfff en stilllll!!! Wilde dat er wat te doen is!!!

Hier ook zo stil…

Marifran,fijn dat jullie zo’n fijne kerst hebben gehad,maar ik heb niks met de kerst en vind dat je op andere dagen ook best gezellige dingen kunt doen met de familie.Ik ben in ieder geval blij dat ze weer voorbij zijn.

@TRL: Tuurlijk kan dat (ook)! Daarom ben ik ook zo blij met 2 dagen…heb ik ook een dagje voor onszelf!!

Heb ondertussen(ben dus al 2 uur bezig) al TWEE telefoontjes gehad.
Lekker aan het bijkletsen met de collega’s(LEES WEL KLETSEN!!! :hihi:)
En nu maar weer wachten tot het volgende telefoontje komt!

Beps,moet je de hele dag?

@Beps, lekker toch zo rustig! misschien wel stilte voor de storm!

@Roanna, Calella al geboekt? Met zo’ n ploegje kan het in de bus nog heel gezellig worden en ben op bestemming voor je het weet.

@Viva, Hoest met je rug ? Een koudje of iets anders? Ik kom ook al zo moeilijk overeind, maar als je eenmaal bezig bent gaat het wel weer. Zal er wel bij horen.

@Kaylo, Lekker nog een paar dagen helemaal voor jezelf, geniet ervan. Staan weer een paar moeilijke foto’s om te raden!

Moet tot 16.30… en dan vanaaf ook nog een afspraak, en morgen weer van 8-16.30

Goedemorgen harde werkers. :stuck_out_tongue:

Ik ben vrij, dus mooi tijd om vakantie uit te zoeken. Helaas de reis die wij gister uitgezocht hadden, bleek al vol te zitten. Maar ach, we hebben nog de tijd, dus ff verder zoeken.

@Marifran:Ik vind het ook fijn te lezen hoor dat jullie een gezellige kerst hebben gehad. Zo te lezen, met dat zingen erbij, ik zie het helemaal voor me. Zo’n type ben ik nu ook. Zou zo meegedaan hebben.

Maargoed, ik ben het wel met TRL eens, waarom alleen met kerst? Van mij mag het altijd zo zijn, al weet ik ook maar al te goed, dat de realiteit bij velen anders is. Het zij zo… en jullie hebben het toch maar weer gehad en dat pakt niemand je af! Heerlijk genoten. :wink:

@Beps, Antonie en TRL: Op het werk, terwijl half Nederland vrij is. Sterkte meiden, al zal het denk ik niet zo druk worden.

Tring, tring, je telefoon gaat Bep.

@Marifran
Een leuk kerstfeest gehad met een minisongfestival, das pas echt gezellig.
Hebben vroeger ook eens zo’n avond gehad, met een stel vrienden bij elkaar. Kwam er opeens een gitaar voor de dag, toevallig kon er ook nog iemand spelen en begon met ‘country roads’, iedereen meezingen. Alle gouwe ouwe kwamen uit de doos en hebben tot een uur of 6.00 's morgens zitten zingen met zijn allen. Een onvergetelijke nacht.

@Beps
Schiet niet op dan, 2 telefoontjes in 2 uur. Ik zit hier als Remy op de gang met een hele stapel formulieren die ingevoerd moeten worden dus hoef me niet te vervelen.
Kan wel mooi tussendoor hier blijven checken.

@TRL
Ben het met je eens, het moet niet alleen gezellig zijn met kerst, moet altijd het geval zijn. Anders is het gemaakt.

@Roanna
Wat een pech dat het volgeboekt was, het kan tenslotte maar vast staan. Maar het is ook nog vroeg en er komt vast nog wel een andere mooie aanbieding voorbij.

Roanna en Trl - Helemaal mee eens hoor, alleen maar met kerst is te weinig. Maar het kan bijna niet anders meer, iedereen is druk met survivallen zodat alleen de verjaardagen en de feestdagen nog overblijven voor de familie.

Roanna, 't is toch wat, zo vlug erbij zij en nu al te laat! Vaak zijn die voordelige aanbiedingen alleen lokkertjes. Gewoon even verder zoeken. Ben benieuwd hoe het afloopt.

Marion - Samen zingen komt inderdaad niet vaak voor, heb zelf ook wel eerst een glaasje wijn nodig, maar owee als we eenmaal op gang zijn hè. Ik vond het zo leuk dat die jonge meiden ook aangestoken werden.
In je uppie op de gang, moet toch niet gekker worden! Kun je de ogen nog wel open houden? je hebt niet veel geslapen vannacht?

Heb op het ogenblik overal de radio op 2 staan met de top 2000. Boven, beneden, in de auto. Kunnen we verder meegalmen.

@Marifran
Was niet tot 3.00 uur wakker hoor. Had al een paar uur geslapen maar werd wakker en lag maar te draaien, maar even op gestaan toen.

Cyn,zie dat je online bent hoe was het in Groningen?

Goeiemorgen,
Kerst weer gehad, op naar het nieuwe jaar. Eerste kerst 's avonds gewerkt, dus met Hub,de meiden met hun aanhang uitgebreid kerstontbeten. Gisteren tot half 2 gewerkt, daarna gegourmetselt bij mijn broer. Was super gezellig en de samos was van een goed jaar zullen we maar zeggen:lol:

@Toos: Mooi, jij ook weer boven water…

Cyn zit nog in Groningen hoor…het was toch een midweek…(dacht ik!!)

Even de laatste stand van zaken. Ik heb voor de zekerheid even naar Sol**r gebelt en het een en ander gevraagd en nu bleek het wel nog open te zijn. Op internet kwam ik niet verder, dan het hele seizoen al volgeboekt en dat leek mij sterk! Zij kijkt bij hun in het systeem en het was nog open en dus nog te boeken. Dus inderdaad maar meteen vast laten zetten.

2 Juni naar Callela. :vak01:

Sorry even voor dit egobericht, maar heb het andere ook gelezen hoor!

Oww ik dacht maar een paar dagen,maar zag der online …

Roanna,lekker dus de eerste vakantie is geboekt voor jullie…

@Toos
Tussen het croccen door toch een leuke kerst gehad, en zo te lezen heb je hem weer goed geraakt :lol:

@Roanna
Toch nog in het lijstje vandaag :vak01: