ja idd
zit je 2 h op msn uit te leggen wat je aan het begin van die 2 h bedoelde,… archh!!
@Brennie ,
ik herinner me een , redelijk goed, voorbeeld van taalverwarring.
Ik wilde een aardige opmerking maken , iets van “je bent een engel voor me”.
In het engels is dat dus Angel maar ik gebruikte per ongeluk wel het nederlandse woord, Engel dus.
Blijkt in het turks dat “engel” “hindernis / sta in de weg” betekend.
(vond ik in het woorden boekje dat ik altijd vlak bij mijn p.c had liggen)
Ik zou dus gezegd hebben dat ze een hindernis voor me was.
Probeer dat maar eens uit te leggen dan
@ antonie: oooohhh jeeee… Wat erg!..:S:S jaa precies probeer dat maar weer is uit te leggen!..dat je het niet zo bedoelde…pfff…
en dan zit je over iets te praten waardoor je bijna ruzie krijgt…terwijl het eigenlijk niks is!..grrrrrrr i hate it!!!
owhhhh op zich, later, nu achteraf best grappig, maar ja… leg het idd maar eens uit… oeps!!
Op dit moment heb ik het een stuk makkelijker.
Mijn vrouw spreekt vloeiend engels en ik mag zeggen dat ik aardig uit de weg kan met turks.
Plus dat mijn huidige vrouw vanwege haar taal opleiding achter grond zelf al weet/begrijpt dat er zo een communicatie fout ontstaat door gebruik van een verkeerd woordje.
Ze vraagt daarom ook regelmatig " je bedoelde toch dit of dat zeker? "
ja achteraf, is het wel leuk,kan je er wel om lachen,ooo maar op DAT moment!!! hehehe
EN… dan nog het probleem dat mannen zich anders uitdrukken dan vrouwen… Als ik wil horen dat hij van me houd, en hij zegt dat ik alles toch zo goed doe… dan denk ik: ROT OP!!! Hij in de stress: Hij had toch gezegt dat hij zoveel van me houd!!!(En dus dat ik alles zo goed doe, en hij oa daarom zoveel van me houd…pfffff mannen!!!)
Pcies ![]()
owh wat zit de wereld toch heerlijk complex inmekaar…!
jullie merken het
ben in een goede bui
al ben ik wel helemaal out
vannacht om 2 uur naar bed en om 8 uur eruit
en dat alles na 1,5 uur vertragin (op 1,5 uur, das je kan t wel nagaan) en na 8 uur lang zitten klikken en invullen op t werk :retard:
@Kaylo
Vanavond gezellig met hubs en de bubbels bij de kachel?
@Roanna
Ook al een beetje in de kerststemming aan het komen met de pyramide voor het raam?
@MK
Had verwacht dat het een groot drama zou worden toen ik hem het ‘grote geheim’ vertelde. Maar hij nam het heel rustig op, vroeg zich alleen af of hij nog wel kadootjes kreeg dan.
En M. … vindt ze het spannend die sint met al zijn pieten?
@Damber
Dat is me ook wat dat vriendin je is vergeten. Dennis ziek … heeft ie misschien iemand nodig die hem liefdevol komt verzorgen :D? Helaas voor hem, je je gaat bij broer op visite.
@Bloem
Dat een leuk gezicht die oranje tweeling zo mooi naast elkaar.
Het is alles of niets bij jou, werd net ook al gezegd. En geloof dat ze gelijk hebben. Een blozende accountant, een hele me******t vol lekkers, en dan het spannendste … gaat ie komen of niet???
En dat je artikel, je mag trots zijn hoor want het is echt GAAF.
@TRL
De schoen niet gezet en toch een kadootje … wat lief!!!
@Beps
Mooi zo, geslaagd met shoppen. Staan jullie er allebei weer piekfijn op met het feest. En tussen alle bedrijven door ook nog even een schotel gekocht.
@Brenniej
Oeps das even schrikken van je berichtje. Maar de anderen hebben het al gezegd, even rustig aan en neem geen overhaaste beslissingen.
@Antonie
Leuk, maar soms erg genant, die nederlandse woorden die in een andere taal iets heel anders betekenen. Heb in Frankrijk vroeger een enorme blunder gemaakt toen we bij de ouders van mijn vriendin op vakantie waren. Zij woonden daar en hadden een serie franse vrienden op bezoek. Tijdens het eten gaf moeders mij het stokbrood aan en ik zei netjes ‘dank u’ tegen haar. Alle fransen vielen stil en keken me stomverbaasd aan. Ik was me van geen kwaad bewust totdat me uitgelegd werd wat de franse betekenis was :redface:
en dan ben ik nu wel erg benieuwd wat de franse betekenis dan is… :unibrow:
@Marion,
zei je het in het nederlands dus ?
ik vermoed dat ze dan vroeg of er ergens iets in moest
@Antonie
Ja, ik zei het in het nederlands ![]()
@Bloem
Het heeft 4 letters en begint met de K!
ja sorry
ben blond, maar snap em nog niet…
@Bloem
Eindigt op T.