@ roanna, sorry… te veel gelezen
enneuhm als t bevalt ga ik misschien volgende week nog een x
owh beps is er (eindelijk
) beetje file maar…
@ roanna, sorry… te veel gelezen
enneuhm als t bevalt ga ik misschien volgende week nog een x
owh beps is er (eindelijk
) beetje file maar…
Even een kopie van de tekst die ik op een ander forum heb geplaatst. Mama is dus Viva, maar dat weten jullie inmiddels wel.
pffff… even tussen mijn tranen door dit bericht typen…
Mijn moeder heeft vanmiddag een gesprek gehad met de neuroloog. Eerst probeerde ze mijn moeder uit om te kijken hoe mijn moeder op dingen reageert. Mijn moeder is een hele sterke vrouw, dus hebben de artsen gewoon gezegd hoe het ervoor stond. Zoals mijn oma nu is, zo blijft ze. 23 uur per dag slapen… linkerzijde geheel verlamd… aan de sondevoeding en plat op bed
![]()
Toen mijn oma net het infarct had gekregen, hebben ze een scan van haar hoofd gemaakt. Op deze scan was niets te zien… Vervolgens hebben ze toen ze haar hebben laten vallen een nieuwe scan gemaakt en daaruit is gebleken dat de hele rechter hersenhelft is afgestorven… Oma blijft dus zoals ze nu is, ze kan nog 20 jaar zo leven… maar dit is toch geen leven!!! Als oma een infectie krijgt, kan dat haar dood betekenen. Oma heeft COPD (een aandoening aan haar longen die ervoor zorgt dat de blaasjes niet van lucht worden voorzien) ook dat nog. Dit is uit de foto gekomen die ze gisteren van haar gemaakt hebben. Oma weet alles… is qua geest heel helder… Ze is boos op de haar linkerkant van haar lichaam omdat deze niet functioneerd zoals zij wil. Ze kijkt dan ook niet naar die kant. 23 uur slapen omdat de hersenen te ver zijn afgestorven, 1 cm meer en ze was voorgoed in coma geraakt.
Ik mag dit niet hardop zeggen, maar ik hoop zo dat ze niet meer lang leeft… dit verdient ze niet! Ze maakt alles zo bewust mee… oma… 71 jaar. deed alles zelf nog… genoot van het leven en nu dit…
Vanavond moeten we dit m’n opa gaan vertellen. Opa heeft hoop dat ze nog thuiskomt! Hoe moeten we die man gaan vertellen dat oma niet meer thuiskomt… dat hij er helemaal alleen voorstaat in het huis en dat hij ook daar misschien niet meer kan blijven wonen omdat hij zelf de nodige zorg nodig heeft.
pfffff
Ik heb het gelezen en Damber… ook zit nu met :tear: dit te lezen. Wat erg!!! Weet even niet wat ik moet zeggen en doe dat ook nog maar niet. Komt later wel.
Heel veel sterkte voor jou en je moeder en natuurlijk de rest van de familie. :kus:
Ga even boodschappen doen.
Laters.
Dank je wel ook namens Viva! Het voelt zo onwerkelijk… op haar 64e haalt ze haar rijbewijs en nu… nu kan ze alleen maar liggen ;(
@Viva, Damber en fam: tjemmig!!! MAAR… als het zo snel gegaan is, kan het niet alleen van die val zijn of door die val komen. Daar is het infarct schuld aan, en dus ook aan die val, daar ben ik van overtuigd!!
Er moet ook meer te zien geweest zijn op die eerst scan, en ik zou ook cker een second opinion vragen in een ander ziekenhuis. Ze maken daar zo veel fouten!!!
Dikke :kus: want het is niet niets wat ze jullie verteld hebben En…dikke :kus: en kracht voor straks als jullie naar opa moeten!
Ik ben er dus, pfff file, ong 20 km
Maar ach zo relatief!!!
:kus:
Op de eerste scan was niets te zien, omdat het toen nog maar net was gebeurd, op de tweede scan bleek dus dan het een megagroot infarct is geweest, en niet door de val.
@Viva en Damber: Ik ben er stil van, weet even niet wat ik zeggen moet. Wat vreselijk voor jullie allemaal. Het is niet niks om dit aan je vader/opa te gaan vertellen. Ik wens jullie heel veel sterkte, denk aan jullie, een hele dikke :kus:
@damber en viva
Jemig, wat moet je hierop zeggen. Je gaat met hoop het gesprek in en dan dit bericht… geen woorden voor. En nu opa nog informeren. Kan niet anders zeggen dan heel veel sterkte :kus:
@damber: heb met kippevel en tranen in de ogen jouw verhaal net gelezen
Viva en zussie,geschrokken zit ik het bericht te lezen,ik wil jullie heel veel sterkte wensen :kus:en heel veel kracht om dit allemaal te verwerken en het aan opa te vertellen.
@tkl: met feest van je werk laatst ben je toch naar studio 21 geweest was dat naar novomundo? wij gaan daar 19 mei met werk naar toe
g’night
ikke weer terug… beps onderweg naar huis
heb haar ff laten reageren want ik weet echt nix te zeggen op het nieuws van viva en damber… heb zo mn eigen manier om dat kenbaar te maken…
blof was gaaaaaaffffff
tig nummers, toegift (3nummers) en toen nog een toegift (meestal 1 nummer maar nu gewoon 3!)
speelden 2 splinternieuwe nummers… helaas mistte er eentje… mn favo…
maar goed… misschien spelen ze em wel volgende week ![]()
truste!
Good morning …
@Viva-Damber
Zit me hier een partij te zweten op een berichtje voor jullie. Wat moet je zeggen op zo’n vreselijk bericht? Dan schieten woorden tekort. Denk ook weer aan de woorden van Viva op de dag dat het gebeurde ‘heb zo het gevoel dat er een berg problemen op ons af komen’. Meid wat had je gelijk. En wat hadden we het hier graag anders gewild voor jullie. Wens jullie allemaal heel veel sterkte :kus:
@Cyn
Morgen naar Scheveningen. Zon, zee, terrasjes, lekker eten, winkels, een verwenhotel …
Genoeg te doen dus.
veel plezier
[SIZE=2]
http://www.the-hague.info/pictures/scheveningen.jpg
[/SIZE]geniet er van
Goedemorgen,
Viva en zussie,moet de hele tijd aan jullie denken.Leef met jullie mee :kus:
Marion,geen voetbal vandaag?En hoe is het met N,wanneer komt ze hier meekletsen?
Beps en Bloem,weer genoten van Blof.En ik heb zo het idee dat Bloem volgende week weer gaat
http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon12.gif
Toos,van harte gefeliciteerd met je hubbie zijn verjaardag een mooie dag gewenst.
Cyn,had je askim nog te spreken gekregen en het hem duidelijk kunnen maken?
:NETHERLANCynthia: 11 mei - Scheveningen:NETHERLAN
Cynthia: 17 mei - Mexico
Vivaturkije: 20 mei - Gumbet
Turkije lover:27 mei - Kusadasi
Linda - 2 juni CP De Kempervennen
Wr: 4 juni -Gümbet voor 5 maanden
MK: 10 juni - Side
Cynthia: 12 juni - Bulgarije!!!
Damber: 15 juni Kreta
Kaylo : 16 juni - 7 juli - 3 weken ADR - Turgutreis
Toos: 20 juni - 2 weken ADR - Turgutreis:zon02:
Crazymar: 28 juni voor 3 weken Marmaris
Filiz: juli - side 4-evahh
Linda: 4 t/m 6 juli - Familieweekend naar ?
Linda: 5 augustus - Rhodos
Vivaturkije 18 augustus - Alanya
Beppie 14 september- Kusadasi(8 dgn)
Crazymar: 21 september voor 17 dagen Marmaris
Miere: 4 oktober Blue Cruise Marmaris
En dan de verjaardagen nog …
28/06 Toos
01/08 Linda
09/08 Filiz
22/08 Jac
25/08 Vivaturkije
17/09 Crazymar
08/11 Kaylo
23/11 Seray
13/12 Turkije lover
29/12 MK & Bloem
10/o1 Cynthia
22/01 Roanna
22/01 Damber
14/02 Marion
05/03 Marifran
23/03 Mar Mier
04/04 Beps
08/04 Jill
@TRL
Geen voetbal vandaag, de competitie is afgelopen. Dit weekend is er wel een toernooi hier in het dorp. De E-teams spelen maandag dus dan de hele morgen weer op het veld.
Geen flauw idee wanneer N hier mee komt kletsen, heb het al een paar keer gevraagd maar ze loopt nog niet echt hard. Te druk met andere zaken denk ik.
Hoe is het vandaag met je? Nog plannen gemaakt voor pinksterweekend?
@Toos
Gefeliciteerd met je hubs. Maak er een mooie dag van samen
Vandaag gaat 't wel.Geen plannen gemaakt voor het weekend,zie wel.Gisteren askim gesproken,niet over zwangerschap gehad,dat doe ik wel als ik daar ben…Nu hebben we het leuk door de telefoon en als het over de zwangerschap gaat valt hij toch weer stil,dus voor mezelf besloten dat ik het in de vakantie er wel over zal hebben.
Pfff ben dood…
gister dus naar Blof, voor ik bij Bloemmie was heb ik 22 km file gehad!!!
Ok toen het verschrikkelijke bericht van Viva en Damber en fam!!! Te erg…ik hoop dat het allemaal goed gegaan is gisteravond bij vader/opa!
BLOFFFFFF WAS GOED/GAAF/VET/LAUW/ZOOOOOO LEKKER!!!
Bloemmie naar huis gebracht, en door naar mijn bedje…maar dat mocht niet makkelijk gaan…
6 km file op de terugweg…
Om 2.30 lag ik ook in mn bedje, en hubbie heeft me lekker uit laten slapen
Nu douchen en de dagelijkse dingetjes weer
tot straks…
:kus: