Ik zit half te slapen achter de pc
niks te doen!
Ik doe mee hihi :slapen:
Goedenavond lieve mensen.
Voordat ik ga reageren, even een samenvatting. Zorgenden dus dat we op tijd daar waren en werden opgewacht door een gastvrouw die je de hele procedure van de ochtend onder het genot van een kopje koffie alles uitlegd, wat de bedoeling van deze ochtend is.
1e: Naar de fysio die je uitlegt hoe te ademen na een operatie, zodat je zo min mogelijk last van vochtophoping krijgt. Hij heeft zo’n pijpje mee naar huis gekregen om hiermee de longkracht te oefenen. Heel technisch verhaal erbij wat de longen doen tijdens de opereatie en na de operatie.
2e: Naar de radiologie, foto’s maken van alle kanten van de borststreek.
3e: Naar het lab zo’n 6 buisjes bloed prikken.
4e: Omdat er nog meer van zulke mensen waren waarvan een mevrouw zo vreselijk moe was, vroeg de gastvrouw of wij het niet erg vonden, dat zij eerder naar de chirurg/arts mochten, dan konden wij even naar het restaurant wat drinken en eventueel eten. Zo gezegd, zo gedaan.
5e: Ze komt ons weer ophalen om het laatste gedeelte te doen en dat was het gesprek met een chirurg/arts. Dat was een vrouwelijke arts van de chinees/indische afkomst.
Nouja, het komt er op neer, dat hij in de voorzover nu te zien, in de lichte categorie operatie’s valt, d.w.z. omleidingen zijn operatie’s van normaal 2 1/2 à 3 uur, als er niets bijkomt, want nu blijkt hij ook een ruis bij een van de hartkleppen te hebben, wat op zich niet zo heel ernstig hoeft te zijn, maar wel meegenomen wordt als ze hem open maken, zeg maar.
Wanneer??? Nou, het is dus vakantietijd, de wachtlijsten lopen weer op , mede door de vergrijzing, met andere woorden voorlopig nog niet. Ze heeft er wel spoed bijgezet, omdat kokkie ook suiker heeft en dan toch een extra risicogeval is, maar kon niets specifieks zeggen en dat wilde ze ook niet doen.
Dat Kokkie weinig of geen last heeft, komt ook omdat het sluimerend is door de suiker, waardoor je zeneuwbanen aangetast kunnen zijn en daarom niet meer geprikkeld raken door pijnaanvallen of iets dergelijks. M.a.w. een risicogeval op zich, maar toch weer niet urgent genoeg schijnbaar.
Wij mogen dus beslist niet weg op vakantie of wat dan ook, in ieder geval niet te ver van het ziekenhuis. Er wordt altijd op een donderdag een afspraak voor een oproep gedaan, dus ben je niet gebeld, ben je die week ook niet aan de beurt.
Kunnen jullie het nog volgen?
Resumè: Alles weer onderzocht vandaag en verder geen fluit opgeschoten. Weer afwachten dus. Maargoed, het zij zo en leggen ons hier ook maar bij neer, want het moet toch gebeuren en zetten de rest van het jaar maar even uit ons hoofd.
Dit was het zo’n beetje.
Zo, meiden.
Ik krijg steeds telefoon, dus kan hier niks afmaken. ![]()
@Cynthia: Och meid wat erg dan ook weer. Ja, zo zie je maar. Iedereen is maar een mens van de dag, dus “CARPE DIEUM”. Sterkte ermee hoor! :kus: Niet teveel over piekeren, want dan heb jezelf geen leven meer, hoe erg dit ook weer is.
@TRL: Och meisje toch. Wat jammer dat je er zo weinig van kunt genieten en je steeds nog zo verdrietig bent. Dit zou toch eigenlijk een leuke tijd moeten zijn, maar kan je jou gedachten ook heel goed voorstellen. Verder sluit ik mij ook aan, bij wat de anderen al zeiden. Wil je iets kwijt, je weet altijd wel een van ons te vinden, indien nodig. Jij ook heel veel sterkte. :kus:
De rest… iedereen een bietje last van de warmte gehad vandaag? Pfff… wat was het warm he? Momenteel komt het hier met bakken uit de lucht en is het donker en onweer. Brrrrrrrrr eng!!! :disgust:
@Roanna: Ook jullie stertke, wat een dag!!! En dan eigenlijk verder nog niets opgeschoten! Konden ze ook geen indicatie geven, van ong…dan en dan
Bloem,sorry helemaal vergeten maar gefeliciteerd met je paps.
Roanna,dus nu maar weer afwachten,eb helaas nog geen vakantie plannen…
de rest sorry weet t ff niet meer
Roanna Dat is wel spijtig he dat je nog eigenlijk nix verder bent, alleen dat je vanaf nu iedere donderdag naar de telefoon rent in afwachting van… Nou het is nu eenmaal niet anders, hopen dat de wachttijd een beetje meevalt he
Iedereen de nodige afkoeling gekregen, hier viel de regen reuze mee, een hard buitje en dat was het, ben daarna lekker een stuk gaan fietsen:p
Trl : suc6 morgen bij de verloskundige, laat maar ff weten he. en het is natuurlijk voor ons makkelijker gezegd om je niet druk te maken maar probeer een beetje je rust te nemen, is voor jullie allebei belangrijk
@Raak: Inderdaad, het is even niet anders. Maargoed, we komen er vast wel weer overheen.
@Beps: Nee, ze kon en wou geen indicatie geven vanwege wat ik daarboven al op noemde. Alleen dat, dat de wachtlijsten weer aan het oplopen zijn bla, bla, bla. Het was dacht ik zo te zien en te horen wel een hele kundige vrouw die dokter en zij is ook weer afhankelijk van een chirurg die tijd en plaats moet hebben. Dat begrepen wij ook wel, plus dat het dus ook nog vakantietijd is, waarschijnlijk ook bij de chirurgen.
ikke ook weer thuis
@ roanna klinkt als een zorgvuldige plan van aanpak en igg terdege voorbereiding… elke donderdag dus met spanning bij de phoon… kan dus van do tot do nog ff een lastminute pakken
(geintje)
@ trl, viva, cyn, beps, en al die het nodig hebben :kus:
ikke moe, kapot, klote weer, raar werk,
had 20 kaarten in de bus, dus ben wel ff zoet…
morgen ook een rare dag, maar vertel ik later wel over als ik meer weet
@Beps: We kregen van die voorlichtingsboekjes een tijdje terug en die zijn totaal niet meer up to date, zei ze en zei ook de gastvrouw, dus vind ik wel dat ze daar nodig wat aan mogen doen, want het staat wel degelijk in dat boekje.
Maar er stonden wel meer dingen in, die helemaal niet meer van toepassing waren, zoals b.v. het kunnen verblijven van naaste of partner in dat ziekenhuis. Kijk ik hoef dat ook niet, maar het staat er nog wel dat die mogelijkheid in sommige gevallen er was.
Bloemmie : you need one too:kus: Je hebt soms van die dagen he
@ raak ja en vandaag was er ook zo 1… ik ben gewoon zo moe…
maar goed…
@ roanna, wel verwarrend dan… maar wel alle vragen kunnen stellen?
@Bloem: Natuurlijk ook nog even namens mij, gefeliciteerd met je vader. Enneh… iets spannends in het vooruitzicht? Ben weer benieuwd. :biggrin:
@Bloem: Ja hoor. Heb weinig hoeven vragen, want het kwam eigenlijk bijna allemaal al vanzelf aan de orde.
Maargoed, dit hebben we weer even gehad. Kokkie zit nu te oefenen met dat longkrachtpijpje en ik lig in een deuk, want die knijper gaat steeds van zijn neus, omdat hij een te platte (pesek)neus heeft en dus iedere keer eraf vliegt. Moet ie weer opnieuw beginnen, terwijl het eigenlijk 20 minuten (zolang als het journaal duurt zie de fysio
) achter elkaar moet. :biggrin:
Ga nog ff bankhangen en dan lekker slapen, truste allemaal
Hoop dat iedereen toch een beetje slaap kan pakken:)
Ohhh FILMEN!!!
Wat een toestand dan weer Roanna… Altijd achter de feiten aan lopen…
@Bloemmiel Ik denk aan je!!
Dank voor je :kus:
Oh ja, trouwens, ikke heb dus een nieuwe bril, met leesdeel… Nou ik ben misselijk!! Wat een gewen eraan…
Nu maar eens mn oude nog ff op… Model Lee Towers trouwens… pfff lekker groot…haha
Roanna : mag je kokkie niet uitlachen hoor:chin:heeft oosterse ploblemen
Beps : moet ff doorzetten hoor, ik heb ook var.l.x en zou het echt nietmeer willen missen, zeker met autorijden en achter de pc : een uitkomst
@Raak: Ik ook. Ik vind het een uitkomst en heb het nu zelfs als zonnebril. Heerlijk. Weet je Raak, ze zei ook nog dat Aziatische mensen een andere stolling van bloed hebben en dat niemand weet hoe dat kan. Weer een oosters “probleem” dus.:biggrin:
@Beps: Blijven oefenen. Straks wil en kun je niet meer zonder. Het is inderdaad eerst echt ff wennen, maar het komt goed. :slywink:
@ roanna owh leedvermaak is het mooiste… hihi
@ beps blijven oefenen!!
we gaan zaterdag ook nog uit eten, buffet bij de chinees… was onlangs nog geweest met de noren, maar ja… ik kan zooo enthousiast vertellen he, dus we gaan weer
ik was liever ergens anders naartoe gegaan, maar ach, alles beter dan een toasti ![]()