Zo, net weer terug uit het ZH. Het ging daar allemaal zo snel, dat we nog op tijd thuis waren voor hier een bakkie te doen. Volgens de verpleegkundige heeft mien manneke een goede/voldoende longinhoud, maarja voor de rest is het toch even afwachten.
@Marifran: We zijn inderdaad al een beetje aan het idee gewent dat hij gopereerd gaat worden en zullen de procedure verder niet versnellen. Er zullen vast mensen zijn die veel erger zijn dan kokkie, dus laat die maar voor gaan. Mijn manneke zelf heeft er geen enkele moeite mee, maar dat komt denk ik, mede door zijn geloof in boven. Hij laat het op zich afkomen en ach, als het eerder kan, ook goed en anders wachten we gewoon de tijd af.
@Toos: Lekker dagje vrij, maar wel met de pasen werken. Nouja, wat je zegt met dit k*tweer. Kan je je eigen maar beter productief maken. En ach,…lekker veel eieren erbij.
@Beps: Al weg geweest met de knuffelbeertjes? Of moet dat nog? Nou, hier was het net ook huilen met de pet op met het weer. Brrrr vies en koud.
@Cynthia en TRL op het werk. Meiden werkse nog even.
Ik ga er ook van tussen. Even werken en vrijdag… snackdag dus!
@Roanna: Dit onderzoek was in ieder geval goed. Werk ze vandaag @Beps: Onze eerste boxer vond regen geweldigggg, was niet binnen te krijgen. Om maar in paastermen te blijven, Hub kreeg er weleens een ei van. De tweede werd er niet vrolijk van maar net als Aiji als hij nat was dan was het geen punt meer. Deze vind regen verschrikkelijk, wind erggg leuk en sneeuw ook
@Toos: Onze labradors waren ook niet naar binnen te krijgen…alhoewel, onze choclate had een hekel aan wind in combi met regen!!!
Aiji HAAT water…plassen loopt ze ECHT niet doorheen…springen oke, maar het liefst erom heen…
En over water gesproken…ben niet vooruit te branden,… om 12 uur stap ik onder de douche(heb ik met mezelf afgesproken!)
thuis geen internet dus nie meer hier geweest.
maar wilde ff vertellen dat ik ben aangenomen bij de baan die ik het liefste wilde hebben.
had net gesprek en was niet terug of ze belden al dat ze me wilden hebben
ben erg blij en opgelucht enzo (zag t echt allemaal nie meer zo zitten)
kan 7 april beginnen!! echt zin an!!
en nee, ik ga hier niet vertellen wat voor baan of wat voor werk het is, dat wil ik hier niet neerzetten…
anyway heb niet bijgelezen, maar klikte net verkeerd en kwam ergens halverwege dit deel terecht en las wat er gebeurd was met cynthia’s moeder na het bloedgeven…
@ cynthia, je weet toch wel dat ik een jaar heb gewerkt voor de bloedbank?
hoe kun je nou zo kortzichtig zijn door zo’n reactie te geven!?
okey
heb inmiddels het hele bloedgeven discussie gevolgd.
iedereen heeft recht op zn eigen mening en zn eigen 1e reactie
hierboven was die van mij
ik heb inmiddels alles gelezen en heb weinig toe te voegen
eigen keuze en alles
maaaarrrrrr
er lezen hier mensen mee… die niet posten of wat dan ook
voor allen die zich af vragen hoe het nu echt gaat, of die geschrokken zijn
zal ik ff kort vertellen wat de feiten zijn ( en nee ik wil ttt niet veranderen in een bloeddoneren campagne)
-niemand moet bloed geven, maar je wordt opgeroepen
-iedereen krijgt een zeer uitgebreide amnese,(vragenlijst) de arts vraagt ook: voelt u zich goed
sommige mensen denken zich goed te voelen en verzwijgen misschien een kleine verkoudheid/ niet zo lekker/ slecht geslapen of wat dan ook aan de donorassistente (en ik zeg niet dat cyn dr moeder dit heeft gedaan,…)
maar goed… sommige mensen zeggen dat alles okey is, maar juist dit soort factoren zijn erg belangrijk
-het hb en bloeddruk en alles meer wordt elke keer voor het doneren gecontroleerd.
bij vrouwen moet dit 7.5 zijn en dit is aan de hoge kant. met 5 kun je ook nog bloeddoneren, maar de bloedbank heeft een marge!! dus m,et 7.4 word je gewoon naar huis gestuurd.
-men wordt aangeraden om na het doneren het rustig aan te doen, niet sporten, geen boodschappen doen niet heen en weer vliegen of wat dan ook
(geen eigen schuld dikke bult idee, maar het is niet nix)
binnen 2 uur na het doneren van een halve liter, heeft je lichaam dit weer aangemaakt!!!
dus… kortom… bloedgeven kan geen kwaad, mits je de regels maar volgt en eerlijk bent over hoe je je voelt.
hoe vaak is het bij de moeder van cyn niet al goed gegaan?
anyway, discussie gesloten wat mij betreft. alleen kleine toelichting voor hen die niet weten hoe het bloeddoneren gaat.
Roanna : wou je nog succes wensen in het ziekenhuis met kokkie, maar ben blijkbaar te laat ! Toch goed dat je ventje nog goeie conditie heeft !
Marion : leuk ! Trouwjurken uitkiezen ! Zou dat eerlijk gezegd ook nog wel eens willen doen (voor mijn eigen dan !).
Viva : waar haal jij toch al die energie meid om te blijven poetsen ? Ik ben daar eigenlijk nogal een lui ding in. Poets omdat het moet, maar graag doe ik het nie !
Beps : eindelijk onder de douche gekropen en kraaknetjes ?
Bloem : proficiat hoor meid ! Ben blij voor je ! :kus:
Hier trouwens ook rotweer ! Hagelstenen op de kop gehad (hondjes waren vlug terug binnen !). De jongste had zo’n blik van : wat is dit ? Leuk koppeke om te zien ! Kiffa (de oudste) stak snuit even buiten en lag even vlug in de zetel als ze eruit was gekomen ! :hihi: