TTT deel 84

Cyn,nou dat lijkt me geen prettig om daar in het gips te lopen,maar gelukkig is dat ook niet gebeurt.Ja drukke avond pffff ben sinds ik terug ben van vakantie alleen maar druk geweest,weet ook nig niet zeker hoor of ik naar me broer ga,ligt er ook aan hoe laat de pa van de kids thuis is van de voetbal training.

Ik ga even eten. Cyn, werkse nog even en dan een fijne avond nog en spreek je moeder maar eens goed toe. :biggrin: Grapje hoor!

De rest ook allemaal een fijne avond.

:dag: Laterzzzzzzzzzz

Roanna: i will!!! Haha nee ze had al van mijn vader op der kop gehad… haha

Ik ga zo naar huis!! Fijne avond… en tot morgen!!!

:kus:

Fijne avond Cyn.

Ik ga er ook vandoor misschien tot later…

Zo

WEEKENDDDDD

(en bijna pasen, dus maar een zonnig kleurtje!)

Niets te melden, hardstikke gaar…
Dus…

House vanaaf!!!

@Beps: Heel lekker weekend alvast dan en ook nog een fijne avond verder. :biggrin: Lekker genieten van je vele vrije dagen

:dag::kus:

goede avond…!!

ikke net terug vant werk…en ook gaar!!!

@cyn…schrikken van mamz…!! miss toch niet zo een goed idee dat boed afgeven!!

ikke op de bank :slight_smile:

fijne avond allemaal!! xx

Hmm ben al de hele dag mijn horloge kwijt vanmorgen al geruime tijd gezocht voot t werken en net al weer maar nog steeds niet weer gevonden

@filiz: jij ook een fijne avond!

Zo ff bijgelezen, op mn kiezen en tanden gebeten, maar ik ga toch reageren:

@Cyn: Al eens meegeweest met je moeder als ze bloed geeft?? Ik geef 3 keer per jaar, mn bloedgroep is er 1 die ze hard nodig hebben en vrouwen mogen 3 keer per jaar geven(max).
Als er iets mis is dan mag je niet geven. Er wordt je GEMELD RUSTIG AAN te doen na afloop… Je krijgt koffie en koek, om te zorgen dat je rust neemt, en je bloedsuikers aanvult…
Het ligt niet aan je moeders HB(want dan mag ze niet geven) maar aan je moeder zelf…JE MAG NIET DRUK AAN DE SLAG ERNA!!!
Nog nooit een probleem gehad en gelukkig ga ik dat niet krijgen want ik houd me kalm erna…

@Cyn: IK HOOP DAT JIJ NOOIT BLOED NODIG HEBT…(ben echt een btje pissed) want als jij zo tegen geven bent zou je niet mogen krijgen!!! Mensen doen dit belangeloos opdat mensen die hard bloed nodig hebben het krijgen… En je zou TROTS op je moeder moeten zijn ipv BOOS!!!
Als mensen nu een grote operatie moeten hebben(ik denk bv aan Roanna’s kokkie zulke operaties) dan moet er soms op voorhand RONDGEBELD worden voor de juiste bloedgroep omdat de voorraad niet voldoende is…

Sorry als ik nu ff van te hard van leer trek…maar bloed geven zou VERPLICHT moeten worden zodat er NOOIT een tekort zou kunnen zijn zoals nu!!!

@Viva: Jij kan ook nooit stil zitten toch…

@Raak: Jij ook erbij volgende week, ik zou bijna komen…(maar helaas…)

@MK: Gebeurt mij ook wel eens dat ik het doneren vergeet, meteen ff bellen, kan ik vaak in de buurplaatsen

Nogmaals, ik ben moe, heb het gehad en dan gaan mensen (tuurlijk uit bezorgdheid, angst en schrik) rare dingen zeggen over zaken die ze blijkbaar niet snappen…dan ga ik btje flippen

Goedeavond.

@Beps: Ik wil hier best wel even op reageren. Natuurlijk ben ik het in grote lijnen met je eens, dat er meer mensen bloed zouden moeten geven, maar dan wel in goede gezondheid. Ik neem aan, dat mensen die bloed geven daar ook regelmatig op worden gecontroleerd, want het moet natuurlijk niet ten koste van je eigen gezondheid gaan. Dat Cyn’s moeder die flauwte kreeg is dus gekomen, omdat ze zich nadien te druk maakte? Dus een beetje eigen schuld, dikke bult? Maargoed, toch kan ik mij de reactie van Cyn op DAT moment wel een beetje voorstellen. Je schrikt je eigen lam, als ze je bellen,… met je moeder zit hier en is niet goed geworden.

Natuurlijk moeten er mensen zijn die dit doen. Wat je zegt, kokkie en vele anderen kunnen het binnenkort nodig moeten hebben, maar dat er mensen zijn, die om wat voor reden dan ook hier niet aan mee willen doen, dient men ook te respecteren. Ik was altijd gezond en heb er nooit aan gedacht om het ook te gaan doen, terwijl het mij wel bekent was uit de omgeving van mensen die het wel doen. Ook alle respect voor.

Toen ik 9 jaar geleden met die complicatie’s ( inwendige aderbloeding na 1e keer dotteren) in het ziekehuis lag, heb ik ook 3 zakken bloed toegedient gekregen. Dat zal ongetwijfelt mijn leven ook gered hebben toendertijd, maar het is daarna nooit in mij opgekomen, om ook lid te worden van de Bloedbank. Wat niet zeggen wil, dat ik het nooit zou willen afstaan als het nodig zou zijn. Mocht ik er gezond genoeg voor zijn (denk het nu niet meer) zal ik zeker meedoen. Dat meen ik echt!

Ik heb b.v. al jaren een donorkaart in mijn portemonee. Ik heb mij daar destijds voor opgegeven. Zullen velen ook zeggen, mij niet gezien. Ik dus wel, maar zou het ook wel willen ontvangen, indien nodig. Mede daarom doe ik het ook. Ik heb ook reportages gezien, dat je andere mensen ermee kunt helpen om alsnog een goed leven te kunnen leiden en dat raakte me. Zodoende mogen ze alles van mij hebben tegen die tijd, als het nog bruikbaar is. Geen problemen mee.

Wat ik hiermee wil zeggen, ieder moet doen hoe hij/zij het wil. De een geeft bloed, de ander is donor en weer anderen doen beide. Alle respect, maar men moet er wel zelf voor mogen kiezen.

:wink:

@Roanna: Pcies…zelf kiezen… Ik zei ook, dat ik snap dat ze zich zorgen maakte en druk maakte… Maar lees ook de nog al harde uitdrukkingen van een dochter die dus nu met een vader besluiten wil nemen voor een ander… Das niet zelf kiezen!!

Nogmaals als een ander mag mopperen, klagen zeuren, mag ik ook eens…(niemand persoonlijk of wat dan ook, maar iedereen heeft wel eens een mopper zeur of wat dan ook-dag)
Als dat niet mag, wat doe ik dan nog hier???
(daarbij vermeld ik dat ik moe ben en dat het nogal hard binnensloeg… Maar blijkbaar mag ik niet reageren zoals MIJN hart me ingeeft)

Oh Beps toch. Natuurlijk mag jij ook alles zeggen wat je wilt. Wie ben ik ? Ik bedoelde het ook niet persoonlijk naar jou toe. Sorry als je het zo opvatte. Natuurlijk weet ik dat je moe bent en natuurlijk mag jij hier net zo goed een keer zeuren als mij en alle anderen.

Ze zeggen toch ook vaak hier, stort je hart maar uit hier! . Dus hierbij. Jij gooit het nu eruit en ik reageer daar op, maar niet om jou of wie dan ook te kwetsen.

Mocht jij je wel door mij aangesproken voelen… dan bied ik mijn excuus aan, want dat is zeer zeker niet mijn bedoeling. Ik hoop echt, dat je hier niet voor weg zult blijven van het forum. Wat is TTT zonder Beps? Kan toch niet?

:kus: Beps… voor jou.

I

kom op meiden…het sop is de kool niet waard…
Cyn had de schrik van haar leven (mams was eigenwijs)…Beps jij hebt ook gelijk…en natuurlijk mag je hier stoom afblazen…no hard feelings toch!!! Roanna zo doet iedereen zijn ding jij weet dus als geen ander wat het is om bloed te moeten krijgen van iemand, die het met liefde af heeft gestaan. Mijn hubs is meer dan 25 jaar donor geweest…nu niet meer en dat was niet omdat hij niet meer wilde, maar hier moet je op afspraak (vroeger kon je binnenlopen waneer je wilde) en het kan niet meer in de avonduren. Omdat mijn hubs nooit op tijd bij de bloedbank meer kan zijn is hij gestopt.

Voor jullie allemaal een dikke knuffel

Nee niet wegblijven… Maar op zulke uitspraken van Cyn, daar kan ik zo verdrietig/boos/depri van raken…
Er is een GIGA tekort van bloed. Ik ben verleden jaar zelfs 4 keer opgeroepen omdat ik een bloedgroep heb die iedereen kan krijgen
En ik bedoelde niet ‘eigenschuld dikkebult’ alleen dat haar moeder niet opgepast heeft

Bloedgeven zit in je bloed(zegt de bloedbank) en dat is waar
Als dan mensen zo ‘kortzichtig’ reageren dan ploft er iets dus

Sorry als ik mensen kwets, maar ik voel daar heel veel bij

Oke Beps, ik begrijp je reactie.

Dat van dikke bult enz. was mijn eigen interpertatie. Komt niet van jou af. Ik vond dat, na het lezen van hoe je je moet gedragen na het bloed geven.

@Viva: Wat mij betreft is er ook geen sop en kool hoor en volgens mij bij Beps ook niet. :slywink:

Beps gaat met hubbie lekker bankhangen…weekend vieren en relaxen
Tot morgen
:dag:

Ik ga hier nog even een spelletje (teltopic) doen en ga er dan ook maar lekker in. Morgenochtend al vroeg weer weg. Ff met kokkie naar het ZH voor een longfunctie, ter voorbereiding van zijn operatie. Kijken voor de longinhoud en conditie.

Weltrusten meiden. Tot morgen maar weer! :kus::dag:

@roanna: weltrusten en succes morgen in het ziekenhuis!