@Antonie: Het excuus dat je teveel stress hebt om te stoppen is onzinnig… want dat zou inhouden dat niet rokers helemaal geen stress aankunnen omdat ze niet roken… Ikke ben ruim 2 jr geleden gestopt, gewoon een datum gekozen en erheen geleefd… En gestopt… Stress zat, cker de 1ste maanden, maar rook nog steeds niet. Heb ook geen haal meer genomen!!!
Lunch op, maar nog geen af of toewijzing eerder wegverzoek…
@Bloemmie: Je weet toch… Ikke lees niet hiihi(Eerst potter dan de kite-surfer)
@Antonie
Vrouwtje al onderweg naar Istanbul? Wens haar veel succes morgen.
Stoppen met roken is gewoon ontzettend moeilijk. Ben wat dat betreft een slappeling, heb ook telkens mijn smoesjes klaar.
ze vertrek, onze tijd, 1700 uur vanaf Izmir.
Ze blijft tot de 21e daar.
Eerst 11 dagen les, daarna examen op de 18e.
Vanaf , ik dacht, de 19e begint het slachtfeest
die brengt ze door in Istanbul met een aantal vriendinnen/oud klasgenoten.
@Antonie
O ze krijgt ook nog les eerst. Dacht dat ze thuis had moeten leren en nu meteen haar examen moest doen.
Het slachtfeest, is dat hetzelfde als het offerfeest? Meen gelezen te hebben dat dat de 20e begon.
ze heeft thuis geleerd.
Ze staat iedere morgen om 0500 uur op om eerst ruim een uur te leren.
Daarna 's avonds nog.
Maar omdat ze te perfectionistisch is op dat gebied vondt ze dat ze niet genoeg wist.
Ze heeft via via een leraar in istanbul gevonden.
Die gaat vanaf morgen kijken hoever ze is.
Denk wel dat ze zeker genoeg weet voor het examen.
Maar als ze hier is moet ze nog een keer verder met nederlands,
hoger niveau, om een vaste verblijfsverguning te krijgen.
En die leraar zou dan alvast haar op de goede weg kunnen helpen.
ja die leraar heeft nog wel werk.
Voor het examen hoef je " alleen" 100 foto’s uit het hoofd te leren,
wat zinnen nazeggen en een aantal tegenstellingen weten.
Gramatica en zinnen komt pas bij volgende eis.
Bayraminiz mubarek olsun wordt vaak gebruikt.
Is dan voor alle soort feestdagen.
Zo ik ben weer bij met lezen.
Zondag bij mijn moeder sinterklaas gevierd en gisteravond bij ons thuis. M. vond het geweldig, ze was gisteravond al zo druk met spelen dat ze bijna geen tijd had om ook de andere cadeautjes nog uit te pakken. Ze is heel blij met haar cadeau’s, dus wij ook.
@crazy
Sorry te laat, maar ik hoop wel dat jullie het leuk hebben.
@linda
Super dat je buurmeisje toch nog thuis is gekomen gisteren. En wat lief van je dat je voor de cadeautjes hebt gezorgd.
@beps
Mooie dag gehad gisteren, schitterende foto’s hoor!
@marion
In afwachting van de laptop, ik hoop dat hij vandaag komt.
@bloem
Een gevarendriehoek… het is toch altijd weer iets totaal anders dan je verwacht.
@MK
Mooi he, die kleintjes helemaal onder de indruk van al dat moois dat ze gekregen hebben. Niet weten waar ze het eerste mee zullen gaan spelen, geen tijd meer hebben om de rest uit te pakken of … zo snel mogelijk alles uitpakken zonder te kijken wat er nu eigenlijk in het pakje zat. Heeft J. ook een jaar gehad.
@marion
Zondag had ze het alleen druk met uitpakken en het papier wegbrengen, ze keek niet eens naar het cadeau. De 2 kinderen van mijn zus waren er ook, dus dan is het veel drukker. Gisteren kon ze lekker alles in haar eigen tempo doen.