Triest!

Als ik naar de verschillende (serieuze) onderwerpen kijk, vind ik het diep triest dat de onderwerpen (heel) veel bekeken worden, maar nauwelijks beantwoord worden!

We zijn toch op dit forum om elkaar te helpen?

Tja, vaak heb ikzelf geen nuttige informatie of antwoord op vragen.
Denk ook dat het gros van de mensen voor vertrek hulp vraagt en na afloop van een reis niet meer terugkomt op het forum.
Ik probeer zelf via de tijdlijn nog weleens te reageren op iets, maar de wereld is zoooo groot. Vergeleken met mijn omgeving reis ik veel maar heb alsnog weinig antwoord op vragen hier.
Gelukkig maar dat er veel gelezen wordt hier, des te groter de kans dat er toch een keer antwoord komt.

Bedankt voor je reactie!

Helaas ben ik het niet met je eens!
Er zijn wel degelijk mensen die dit forum meerdere keren bezoeken (na het lezen van diverse onderwerpen!)
Ook mijn andere onderwerp (Tips c. q. adviezen) is reeds meer dan 200 keer bezocht!
Ik kan het niet geloven dat niemand (0 reacties!) geen bruikbare tip c. q. advies heeft!

Tja… :slight_smile: Ik denk dat het nog lastiger is op deze vragen antwoord te krijgen (waarom men niet reageert) dan op de andere reisgerelateerde vragen :wink:

Hmmm… voor reisgerelateerde vragen is het meestal een zaak van geluk of pech hebben, iemand is al eens op die plek geweest of niet.

Voor vragen rond werk/emigreren/vestiging is het lastiger. Veelal is het standaard antwoord ‘dat gaat knap lastig worden’ (taal leren, geen skills hebben waar in de lokale markt om gevraagd wordt, soms - maar niet voor Portugal - werkvisum) en in geval van Eduard ook nog eens fysieke beperking en leeftijd. (Die hinderen zo te lezen in de meeste jobs niet, maar wetende dat de werkloosheid onder Portugezen al 20-30% is helpt het ook niet). Ook voor emigratie naar USA/Canada, Nieuw Zeeland/Australië en zelfs India moeten mensen geregeld uit de droom gehaald worden.

En geen antwoord op zo’n vraag krijgen zou je dan inderdaad wel eens moeten interpreteren als ‘dat was toch niet zo’n goed idee’, sorry…

Duimen voor Eduard dat er alsnog iemand opduikt die wél kansen ziet maar zelf lijkt het ons opboksen tegen de bierkaai. :nadenken:

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hartelijk dank voor je reactie!

Groeten,

Eduard

Hallo iedereen!

ik vind het ook heel jammer dat niet overal op wordt gereageerd, ik doe mijn best om dat wel te doen.
ik hoor vaak van mensen dat ze via google wel vaak hier terecht komen als ze op specifieke onderwerpen zoeken, dat is ten minste al iets!

Trouwens, werkeloosheid in Portugal is 13%, dus niet 20 of 30%! ik woon hier nu al 2 jaar en heb vrijwel direct een baan gevonden.
Succes voor wie zoekt!

Abraço,
Sofia

Bedankt voor je reactie!

Groeten,

Eduard

Werk (Nederlandstalig) vinden is hier geen enkel probleem. Als iemand hulp nodig heeft mag deze mij een privebericht sturen dan ga ik mijn best doen.

Mij viel het ook op dat er hier heel weinig gereageerd wordt. Ik ben nu een aantal maanden lid en misschien 3/4x ingelogd (en wachtwoord gereset). Vaak als ik topics zie is de vraag al een hele tijd geleden gesteld of weet ik het antwoord niet (goed genoeg).