Hoi, Wie loopt, net als ik, al een tijd rond met de gedachte om een flinke trektocht te maken door het mooie Sarek in Zweden maar kan niet de juiste mensen vinden om zo’n onvergetelijke tocht te maken. Ik heb enige ervaring in trektochten dat ook wel nodig is in Sarek.
Toevallig nog over Sarek gelezen onlangs en is waarschijnlijk wel de moeite! Ligt die niet op de Koningsroute? ik heb wel ervaring met meerdaagse trektochten en kamperen. Ik wil ook al keilang naar Zweden maar vind er de geschikte mensen niet voor. Wat die trektochten betreft heb ik wel geen ervaring met mountaineering, kabels en hakijzers en weet ik veel, maar weet niet in hoeverre dit van toepassing is voor Sarek?
Anyway ik hou enorm van de natuur, ben 23 en woon in België. Het zal van de periode afhangen of ik zou meekunnen of niet. Indien je al concretere plannen hebt mag je dit altijd laten weten!
Door het gebied loopt inderdaad een stuk van de Kungsleden (Koningsroute) Maar deze beperkt zich tot de rand van het gebied. In het gebied zijn geen officiele wandelpaden. Ik heb nog geen concrete plannen maar ik heb een voorkeur om aan het einde van de zomer te gaan als daar de herfst zijn intrede doet. Dat moet nogal mooi zijn.
Verder hou ik ook veel van natuur en ben ik al regelmatig in zweden geweest. Spreek ook een beetje zweeds.
Hmm, sounds interesting, wanneer is de zomer daar ongeveer gedaan? Alst in september is zie ik dat eventueel wel zitten, Juli en Augustus zijn jammer genoeg geen optie. Indien concretere info lemme know!
ik heb me laten vertellen dat september een goede maand is. Dan heeft het landschap alle kleuren die je van een herfst kunt verwachten. In deze tijd is het weer echter ook een stukje extremer dan in de zomer. Het is dus belangrijk dat je ook voorbereid bent op winters weer, Daarmee wordt de bepakking ook iets zwaarder.
Het zou leuk zijn als er nog meer mensen geinterreseerd zijn. Drie tot vier zat ik zelf aan te denken. Wat denk jij, Wesley?
Dit lijkt me fantastisch! Ik ben net terug uit de Himalaya en wil niets liever dan smachtend uitkijken naar de volgende trekking door ruig en onherbergzaam landschap. Zijn deze plannen nog altijd actueel, of is het van de baan?
ik ben er inmiddels ook al eens geweest. Ben 11 dagen door het gebied getrokken. Ik ga zeker nog eens terug. Het is echt een fantastisch gebied. Als je meer wilt weten hoor ik het wel.
Ja, ik vreesde al dat het plan wellicht vorig jaar al uitgevoerd zou zijn…
Ik zou natuurlijk een nieuw oproepje kunnen overwegen. Van de foto’s die ik tot nu toe gezien heb val ik in elk geval direct in zwijm, wat mooi!
ik ben afgelopen september in Sarek geweest. Was echt fantastisch. Het hele landschap veranderd dan in herfstkleuren. Als je een beetje tegen koud kunt raad ik je aan om in die tijd naar Sarek te gaan. Geen muggen, gemiddeld gezien lage waterstanden in de rivieren en prachtige kleuren.