Trektocht naar Makalu basiskamp (Nepal)

In oktober 2011 wil ik weer een trektocht in Nepal gaan maken. Mijn doel is deze keer het basiskamp van de Makalu. Deze reis wordt georganiseerd door mijn vriend Kumar van Cultural Treks in Kathmandu. Voor deze tocht zoek ik nog een of meerdere tochtgenoten (M/V). Het is de bedoeling om deze tocht in drie weken te doen. Het is zeker mogelijk om langer in Nepal te verblijven. Mail me gerust als je zin hebt om mee te gaan of als je meer informatie wilt hebben.
Wil je zelf naar Nepal gaan kun je ook bij mij informatie in winnen over Cultural Treks & Expedition.

Groet Henk

Henk,
In oktober willen mijn vrouw en ik samen met een ander stel een trekking maken naar Mount Everest Basecamp. We zoeken er nog enkele deelnemers bij. Misschien iets voor jou.
gr. Kees Laurijssen

Hoi Kees,

Ik hoop dat dit berichtje goed gaat want het is de eerste keer dat ik een reply ga geven en zie niet direct of het zo moet zoals ik het nu doe.

Hartelijk dank voor je uitnodiging. Mount Everest (Kala Pattar) heb ik al gedaan in 1991. Het schijnt er nu heel erg druk te zijn en probeer dan nu ook die gebieden te kiezen waar nog niet zoveel toeristen komen en je het oude authentieke Nepal nog ziet. Ik weet niet of jullie al beslist en gereserveerd hebben en bij welk bureau. Mocht dit nog niet zo zijn wil ik jullie beslist Cultural Treks & Expedition aanbevelen. Kijk maar eens op hun site. Ik heb hier een geweldige vakantie mee beleefd. Perfect verzorgd en heerlijk eten en wat niet onbelangrijk is honderden euro’s goedkoper dan via een Nederlands reisbureau.
Mocht je interesse hebben dan kun je hun gerust mailen en vragen naar Kumar Bahadur Karki. Mocht je het prettig vinden om met je vrouw en een ander stel te gaan dan is dat allemaal mogelijk. Je kunt je eigen groep samenstellen.
Mail me gerust terug als je vragen hebt.

groetjes Henk Terwint

Bedankt voor je tips Henk. We zullen er ons voordeel mee doen.
gr. Kees Laurijssen

U bent de man die ik zoek Henk.
Ben Lou uit Overpelt Belg. Limburg.
Doe een trekking met cultural treks.
Wilde eerst een helitrekking, doch dat lukte niet.
Dan trekking gepland met luxe lodges. Hij geeft mij
een prijs (de goedkoopste van alle gemailde trekking firma’s).
Dus ik ga met hem scheep (juli 2011), zeg hem dat en dan
doet hij ineens 350 dollar bij zijn prijs (miscalculation).Gezien
ik maar 12 dagen heb (doe ook trip golden triangle in India), moet
ik extra dag bijnemen en de golden triangle cancellen. Dan zegt
hij dat die Yeti mtn lodges, everst summit lodges niet kan boeken,
alhoewel die kantoren in zijn buurt in KTM liggen. Hij wil een gids
erop uit sturen , die zelf ter plaatse de boeking doet (wat niet kan
volgens de andere trekking companies).Wacht nu al meer dan
10 dagen op bevestiging, doch krijg hem niet te pakken. Heb TAAN
gecontacteerd en nu blijkt dat zijn firma niet meer op de lijst staat
en dus niet meer geauthoriseerd is door Nepal (http://www.taan.org.np/member ).
Heb hem nog niets betaald, wel kopie ID kaart (paspoort is nog niet klaar)opgestuurd.
Hoe zijn jouw ervaringen, Henk? Dit zit mij niet lekker.