Treinreis frankrijk

Hallo allemaal.

Ik ga a.s zomer rondreizen door frankrijk.
Ik ga per trein van Nice naar Nederland.

Nu had ik het zo bedacht.
25 augustus vlieg ik naar Nice (enkele vlucht, mag dit?)
Nice 25 t/m 27 aug.
Marseile 27 t/m 29 aug.
Avignon 27 t/m 28 aug.
Lyon 30 t/m 2 aug/sept.
Parijs 2 t/m 5 sept.
Brussel 5 t/m 6 sept.
naar huis 6 sept.

Is dit een beetje logische? En wat zijn hoogte punten in deze plaatsen?

gr, monique

Ja hoor, ziet er goed uit. De TGV route volgen :foto:

• Enkele reis vlucht: jazeker mits met low-budget airlines. Bij KLM bijvoorbeeld kan het niet echt op betaalbare wijze, retour is daar goedkoper dan enkeltje.
  • Nice: minstens halve dag Monaco pakken. Het station is luxer dan de airports van veel andere postzegellandjes ;-); en ook leuk prinselijk paleis en botanische tuin.
  • Parijs: is niets mis met het gangbare rijtje. Notre dame, boottocht, Eiffel, Arc de Triomphe, Sacre Coeur.
  • Brussel naast Atomium ook plekken als Tervuren park overwegen, mooie groene long. Plus voor de fans stripmuseum en Manneken P.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Ik persoonlijk zou niet direct voor Marseille kiezen en minstens 2 dagen voor Avignon uittrekken! jammer dat je de Festival d’Avignon mist! 7 tm 28 juli :dag:

En voor Parijs heb je deze hele periode nodig en moet nog een aantal keren terug :foto:

Maar 't is een begin, veel plezier lol2

Dit is misschien wel handig voor je http://www.voyages-sncf.com/

Als je naar Marseille gaat, Stade Velodrome! De voetbalclub Olympique de Marseille is onafscheidelijk met de stad.
Je hebt Vieux Port , Notre Dame (bij de oude haven) , Abdij Saint Victor , Jardin des Vestiges(de stichters van Marsilla, liggen opgravingen.

Voor Nice, Vieux Nice, de haven, Chateau(staat er niet meer maar wel een schitterend park op en om de berg met een schitterend uitzicht over Nice)
Place Massena , Promenade des Anglais, De Russische kerk. Als je nog eventueel tijd over hebt, Monaco en het kleine dorpje Eze ligt maar 8 min met de bus van Nice. Ligt tussen Nice en Monaco in.

Avignon spreekt voor zich, is niet super groot.

Paris, Seine Saint-Denis is een kerk waar de koninklijke(wat een moeilijk woord) familie ligt van France. Roi Louis, Marie Antoinette etc.
Versailles, in het centre Paris, Arc de Triomphe, Opera, Tour Eifel, spreekt voor zich zelf ook.

Lyon, de gehele ouwe stad staat op de werelderfgoed UNESCO lijst, mooie stad om te zien.

Brussel is dan wel geen France, de grote markt. Manneke pis (zelf vind ik het meer iets omdat ik er toch ben) , atomium, paleis van Roi Albert. Cathedrale Saint-Michel et Gudule.

Groet,

Falco