Sinds een paar weken is de nieuwe spoorwegverbinding tussen Thailand en Laos gereed. De trein rijdt via de brug over de Mekongrivier Laos binnen. De lijn wordt nog verder doorgetrokken naar Vientiane, de hoofdstad van Laos en wordt volgende maand officieel geopend. Dan is het mogelijk om vanuit Bangkok per trein naar Laos te reizen. Kost wel wat meer tijd dan over de weg maar is zeker zo relaxed.
*Bron: Thais Verkeersbureau / www.thaisverkeersbureau.nl *
Hoi Dave,
waar, in welke plaats kom je precies aan in Laos?
Wij willen namelijk zsm van Bangkok naar HuayXai zien te komen, en ben er nog steeds niet helemaal achter wat nou het snelste is.
dat is handig dan hoef je niet meer eerst een tuk tuk te vinden tot de brug en dan lopen en dan op de bus naar vientiane.
inge ik denk nog steeds dat die andere route voor jou het handigst is. de bussen in thailand gaan een stuk sneller dan in laos. daar rijden ze gemiddeld 25 km per uur.
Ik heb vandaag iemand gesproken ik ben nu in Laos. De treinrails is wel helemaal klaar naar Laos maar ze zijn hem nu nog aan het testen of ie voldoet. Ze zijn ook bezig om vanaf Vientiane naar Luang Prabang een treinrails te gaan aanleggen. Wij gaan zelf bij Pakse de grens over om terug naar Thailand te gaan.
gr van Moira