Wie weet een organisatie voor de originele Transsib. van Moskou naar Wladiwostock (Rossia nr. 2), maar niet alleen met een stop in Irkoetsk, maar ook in andere interessante steden langs deze lijn.
Of: wie wil dit ook gaan doen en zoekt nog gezelschap?
transsiberie express staat ook op mijn lijst
ik weet dat er een lonely planet bestaat, enkel en alleen over deze trein.
Ik heb hem wel nog niet tot in de details uitgelezen. ik vond hem in de Fnac (gent)
Ik heb met vrienden de afspraak gemaakt dat we die met elkaar gingen doen, binnen een aantal jaar
dus ik moet nog even geduld uitoefenen
succes met je plannen!
ps: als je naar beijing zou rijden kan je ook een tussenstop maken in ulaan batar, en daar de steppes verkennen… moet zalig zijn!
Twee jaar geleden heb ik zelf de transmongolische express gedaan. Ulaan Bataar was zeker een aanrader.
Maar ook de transsiberische expres is volgens mij echt super om te doen, alleen de trein al is zo’n ervaring!
Wij hebben onze reis geboekt via: http://www.trans-sputnik.nl/ (je kan kiezen uit verschillende stops)
Maar ik heb ook van verschillende mensen gehoord dat ze gewoon op de stations de tickets hebben gekocht. Zij waren een heel stuk goedkoper uit. Al is het met de Russische taal wel een hele uitdaging om de goede tickets te krijgen.
Ik heb mijn tickets voor de Trans-Mongolie express geboekt bij Tiara tours. Ik bennzee te spreken over hun service en de mogelijkheden die zij aanbieden!
Vrienden van mij hebben afgelopen zomer met de TransSib gereisd & verschillende stops gemaakt. Alles georganiseerd door Tiara tours. Was allemaal uitstekend geregeld. En die ervaring heb ik zelf ook met Tiara - al was dat dan een andere bestemming (Oezbekistan).