Zaterdag 3 juli start de 97e editie van de Tour de France. Zijn er hier nog Wereldwijzer leden die 'm gaan volgen op TV? Of nog beter…die zelf gaan kijken?
Geinig: op de website van het Frans verkeersbureau kun je een Tour de France spel spelen met vragen over de routes die gereden worden: http://nl.franceguide.com/Special/Tour-de-France/Spel/
Ik ga zaterdag en zondag zelf kijken cheer
Zoals ieder jaar trouw op post. Vooral de bergritten zie ik graag passeren! Ik vermoed dat Andy Schlek hier dit jaar nog wat zal laten zien…
Grts,
Jelle
Zoals Jelle hierboven,ben ik meer geintreseerd in het hooggebergte.
Ben zondag de tour de france gaan volgen in “Putte Kapellen”(Nederlandse grens)en binnen de 20seconden waren de renners gepasseerd.
Moet wel eerlijk toegeven, de laatste twee ritten waren op z’n zachtst gezegd interessant te noemen… Mijn Schlek-pronostiek kon ik al bijna op m’n buik schrijven! :paranoid:
Tjah, zo gaat dat hé, Georges! ![]()
Wij gingen vroeger de ronde van Vlaanderen altijd volgen rond Horebeke (Vlaamse ardennen). Konden we 3 tot 5 passages doen en daarna naar m’n opa in de buurt om de rest op tv te volgen!lol2 Plus nog tijd voor nen braadworst met choucroute en mosterdlol2lol2lol2
Ik volg elke dag de tour de france op de televisie in Turkije. Ik woon zelf al jaren in Turkije maar ik ben belgische en hou heel veel van Frankrijk . Ik kijk naar de tour voor al de mooie landschappen te zien,alle mooie gebouwen .Ik was vroeger ook heel veel in Frankrijk.Heb vroeger dikwijls naar de tour gaan kijken.Maar dat is lang geleden.
Gisteren was het een mooie rit ,maar vandaag zal het wel spannend worden en zullen we zien wat de favorieten kunnen doen.
Ik hou van de tour de france.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“9OWGIoQ_vEs” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Om de mensen wat in stemming te brengen,heb ik dit gevonden op You tube!!
Heel mooi muziek van “kraftwerk”!!
Heftig sprintje geweest daarstraks! Renshaw uit de tour gezet wegens fysiek geweld. Da’s één helper minder voor Cavendish. Zijn kansen op groen verkleinen weer…
En mijne favoriet, Schleck, nog altijd in 't geel!
Was dat degene die zo met zo’n hoofd zat te duwen??? Wat een rare vent. Waarom deed ie dat? Het had weinig effect leek me?
Zelf verklaarde hij dat Dean (de ontvanger van de ‘kopjes’) hem tegen de dranghekken aan 't duwen was en roept zelfverdediging in. Al blijkt uit herhalingen wel dat Dean hem wel wat opzocht, is dit natuurlijk geen reden om zo uit te halen. Elk extra risico in zo’n sprint kan levensgevaarlijk zijn. Hij had beter achteraf geklaagd, dan had Dean zelfs een sanctie kunnen krijgen. En 1 duwtje terug zou ik nog kunnen begrijpen: adrenaline en zo… Maar drie kopstopten? en daarna nog een uithaal naar Farrar? Neen, da’s erover voor mij.
*‘kopstoten’, sorry, drukfoutje… en die wijzig-knop werkt nog altijd niet…grrr