Tornado treft Joplin

Man wat een ellende!

http://www.wunderground.com/wximage/viewsingleimage.html?mode=singleimage&handle=thebige&number=4741&worldview=1

Het blogverslag van de arts die in het St.John’s Hospital in Joplin was terwijl de tornado over het ziekenhuis raasde…

lees verder

1 like

Dank je Fred, voor het plaatsen van deze foto. Het is vreselijk dit jaar met tornado’s. En ja vooral Joplin, MO is zwaar getroffen. Ik werk in een van de grootste ziekenhuizen in AR en wij hebben patienten gekregen van het ziekenhuis wat is getroffen. Hier in Arkansas zijn er ook slachtoffers getroffen door tornado’s maar dat is niets vergeleken met wat er in Joplin is gebeurd.

Vandaag (ja op zondag) is de verzekering langs geweest om de schade op te nemen van wat er de afgelopen maanden is beschadigd.

Wij hebben geluk gehad. Het dak moet alleen vernieuwd worden. Met Thunderstorm/Tornado’s komt hagel. Wij hebben hagelstenen gehad ten grootte van golfballen. Zo surreal. Weet dat er hagelstenen voorkomen ten grootte van basebals.

Een vriendin van mij zei laatst, in China is het t jaar van het konijn, hier is het t jaar van de Tornado’s.

Hai Jean,
Het is zo moeilijk voor te stellen wat jullie daar doormaken. Ik las een blog van een arts die in het ziekenhuis van Joplin was op het moment dat de tornado toesloeg. Het ziekenhuis werd zwaar getroffen. Hij beschreef de gebeurtenis in detail. Het duurde slechts 45 seconden. Wat hij beschreef leek direct uit een rampenfilm te komen! Het was helaas harde realiteit.