Togo: Renoveer een schoolgebouw of kinderhuis

Hallo allen,

Ook dit jaar staat er voor mij weer een vrijwilligersreis op de planning. Dit doe ik al enkele jaren via Internationale Bouw Orde oftewel IBO. Mijn interesse gaat uit naar de reis naar Togo om daar te werken aan de renovatie van een schoolgebouw of kindertehuis dit samen met de lokale bevolking. Daarnaast animeer je ook de dorps- en weeskinderen. Een combinatie van bouwactiviteiten en sociale activiteiten dus.

Over het project:
“Sichem is opgestart in 1990 op initiatief van jonge werklozen. Nu bundelt het centrum meerdere projecten en werkt samen met 10 dorpen in de directe omgeving. Sichem organiseert sociaal-economische opleidingen, vangt straatkinderen op en richt allerlei landbouwactiviteiten in. Verder is er ook een cultureel centrum en een bibliotheek. De hoofdstad Lomé ligt slechts op 20 km van het project.”

De reis is in samenwerking met de bouworde vanuit Vlaanderen. De groepssamenstelling bestaat dus uit inschrijvingen vanuit beide landen, dit met een leeftijd van 18-30jr. Als Nederlander vertrek je vanaf Brussel en reis je dan samen. De overnachting vindt plaats op een slaapzaal in het pastoraal centrum. Eten wordt voor je bereid en er is douche-gelegenheid. In de weekenden ben je vrij om uitstapjes te maken.

De reis is mogelijk in twee verschillende perioden, namelijk 3 Augustus t/m 25 Augustus en 28 Augustus t/m 19 September. De kosten om deel te nemen aan het project zijn zo’n 1500euro. Op de site http://www.ibo-nederland.org/ is er meer informatie te vinden.

Ikzelf ben zelf een vrouw van 30jr uit Brabant en ben dus op zoek een andere Nederlander (voorkeur van ong. dezelfde leeftijd) om aan te sluiten bij de Belgische vrijwilligers. (die naar verwachting wel wat jonger zullen zijn). Mijn voorkeur gaat uit naar de periode van 3 Augustus t/m 25 Augustus.

Wie lijkt dit ook interessant? Of wil je meer weten, geef maar reactie.

Iemand wel ervaringsverhalen wat betreft Togo en omgeving voor mij dan? :smile: