Toeristentram ontspoord: Vijf doden en ruim vijftig gewonden!

In de Braziliaanse metropool Rio de Janeiro is zaterdag een toeristentram ontspoord. Vijf mensen hebben het niet overleefd, waaronder de machinist. Ruim vijftig anderen hebben verwondingen opgelopen.
Onder de gewonde slachtoffers bevinden zich volgens lokale media Portugezen, Fransen en Amerikanen.
De oorzaak van het ongeval moet nog worden achterhaald. De tram biedt plaats aan 44 mensen. Mogelijk zat die dus te vol.
De ramp voltrok zich in de wijk Santa Teresa, waar het cultureel aanbod groot is. Er zouden ook heel goede restaurants zijn.
Een ding is wel duidelijk. Brazilië heeft nog heel wat werk voor de boeg vooraleer het de wereldbeker voetbal (2014) en de Olympische Spelen (2016) kan organiseren.
bron:http://www.zita.be

Zo… hier heb ik 5 dagen gelden nog in gezeten. Wat een vreselijk verhaal! Die tram zit inderdaad altijd overvol, maar ik heb het niet als gevaarlijk ervaren, aangezien ie erg langzaam rijdt. Sterkte aan slachtoffers en nabestaanden.

Dat is nou net het grote verkeersprobleem in dit land, de bewoners ervaren voortdurende levensgevaarlijke situaties ‘niet als gevaarlijk’ !

Zelf heb ik in Europa meer dan een miljoen kilometers achter de kiezen gezet, in de meest diverse uithoeken maar ook hoofdsteden, nooit echte problemen gehad (behalve dan misschien en Rome en Lissabon …)
Toch heeft het bij mij een hele tijd geduurd vooralleer ik mij hier kon aanpassen en intregreren in het verkeer (en ik kan jullie verzekeren dat ‘automobilisten’ in Bahia echte ‘kampioenen’ zijn!)

Tropische groet