Deze tempel heb ikzelf al verschillende keren bezocht,wat is er zo speciaal aan zullen jullie zeggen? Wat Umong is een jungle temple in de heuvels aan de voet van Doi Suthep Mountain (een berg ten westen van Chiang Mai). Deze tempel heeft een kunstmatige heuvel met daarin een aantal tunnels. Bovenop deze heuvel staat de belvormige chedi. Wat Umong is een prachtige plek om te bezoeken en wat rond te wandelen in het bos rondom de tempel.
Tunnels doorkruisen de kunstmatige heuvel onder de chedi.Deze tempel kun je best bezoeken in de week,het kan in de weekend wel erg druk zijn daar.
Boven de tunnels,ligt er een oude chedi waar je daar van uit een mooi uitzicht hebt op de visvijver en de aanpalende museum.Als ik me niet vergis,kun je zondag’s met allerlei levensvragen terrecht bij een monnik.(plaatst aan de visvijver)éénmaal je het bruggetje overbent en je kijkt naar rechtsboven,dan zie je de tempel Wat Doi Suthep liggen.
conclusie:voor mensen die van rust houden(zoals mezelf:georgessiam)is dit de plek waar je moet zijn in Chiangmai! Hoe komt u er: Wat Umong ligt op 3,5 km ten westen van Chiang Mai. Van Suandok Gate (de west poort van de oude stad) rijdt u tot Suthep weg (ongeveer 2, 5 km ten westen) en steek het kanaal over de weg. Ongeveer een halve kilometer na het Canal de weg, is er een teken op uw linkerhand, die leidt u naar Wat Umong. Vanaf hier volgt de borden richting het zuiden 1 km van de Wat. De gemakkelijkste manier is om daar naar toe te=fiets:scooter of een tuk tuk nemen.georgessiam.
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“t3CpC7FlXXM” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>Om een idee te hebben hoe de tempelruines eruit zien heb ik dit filmpje gevonden op You tube(met dank aan Jan,die me geholpen heeft)Wat ik je ook kan aanraden als je misschien niet weet wat te doen s’avonds is een wandeling maken op de befaamde nightmarket!
De Night Bazaar is een winkelparadijs waar men handgemaakte producten en souvenirs te vinden van vele dorpen en Chiang Mai bergstammen. Lokale doeken en stoffen zijn redelijk geprijsd voor de aankoop. De winkelstraat begint rond 18:00
Chiang Mai Walking Street Wualai Walking Street (zaterdag markt) De Wualai is tot dusver bekend om zijn goede kwaliteit van de lak zilver en porselein. Op zaterdagavond zal de open-air-markt worden opgezet voor de beroemde ambachtelijke zone. Mis geen enkele kans om te winkelen voor authentieke Noord-zilver, lak waren en unieke ambachten. Toeristen zijn genieten van de lokale voedingsmiddelen en de Thaise traditionele voorstellingen. De markt start 16u00-22u00 Tha Pae Walking Street (zondag markt) Start van Tha Phae Gate via Ratchadamnoen Road elke zondag van 19:00 tot middernacht. Er zijn verschillende soorten van lokale producten voor een redelijke prijs langs beide zijden van de straat waar Thaise en buitenlandse toeristen genieten van wandelen en winkelen, zonder uitputting. Ton Kong Markt is bijeengeroepen op zaterdagochtend in de Sansai-Tonkok gemeenschap van Tambon Fa Ham, Mueang, Chiang Mai. Bezoekers konden bekijken en te kopen lokale goederen, lokale delicatessen, biologische groenten, bloemen en decoratieve planten. Er zijn demonstraties van kwartel teelttechnieken en culturele presentaties door de plaatselijke gemeenschap jeugdgroep, groenteteelt door de landbouw-groep, en de oude trommel presentatie door de volkskunstwinkel groep. Bezoekers konden ook een boottocht naar een levenswijze die van de gemeenschappen langs de Ping-rivier te observeren.
Ambachten Walking-straat in San Kampaeng is een geweldige plek om te bekijken en te kopen ambachtelijke goederen, levensmiddelen, souvenirs, en geniet van de oude San Kampaeng muziek show. Dit wandel-straat vindt plaats elke zaterdag 15,00 tot 22,00 uur