Tips voor Oostenrijk

Ik wil graag naar Oostenrijk voor een paar dagen: als ik de weerkaart van Europa bekijk, zal ik namelijk toch echt die richting op moeten voor een (kampeer)vakantie zonder regen. :zon02:

Maar dan nu: waar moet ik zijn, wat zijn de mooie plekjes?
Ik ben geen grote steden-fan, wel dol op natuur en cultuur. :smiley:

Als je houdt van de echte Oostenrijkse barok cultuur. Zou ik voor Slzburg kiezen. Een mooie klassieke stad icm prachtige natuur.
Tirol is natuurlijk ook enorm mooi. Innsbruck is niet echt groot en is een zeer mooie stad (vooral het oude gedeelte).
Dichtbij Innsbruck licht de Achensee temidden een mooi berglandschap, dat is ook de moeite waard. Ook het brixental en het Otztal zijn mooie dalen en overal is er wel wandelgelegenheid.
Ook de Kalkalpen in het Zuiden zijn mooi (buurt van Lienz).
Ik zou, als ik jou was, gewoon naar Oostenrijk rijden en stoppen waar jij het het mooiste vindt. Maar ik heb zo’n gevoel dat je dan zeer snel zal willen stoppen.
Het is trouwens ook heel mooi net onder Munchen en Rosenheim, waar de Alpen uit de bodem rijzen, daar moet je zeker eens van de snelweg afrijden.

Hey Aviotor,

Ik zat inderdaad al naar de Kalkalpen te kijken.
Hoe zit het met verblijven onderweg: zijn er veel campings/zimmerfrei en kom ik die dus vanzelf tegen of moet ik dat echt nu thuis al uitzoeken?

Ik regel dat meestal op voorhand, maar ik ga dan ook meestal bij dezelfde mensen.
Echter is het toerisme in Oostenrijk erop achteruit aan het gaan. Blijkbaar gaan de meesten liever in de zon liggen in Turkije.
Nu, daardoor vind je in bijna elk dorpje wel nog meerdere plaatsen vrij (er hangen gewoon bordjes uit of het al dan niet beschikbaar is), zeker in het laagseizoen. Moest dat niet lukken (de kans mag dan zeer klein zijn) vind je sowieso nog een plekje op een camping.
Maar ik herhaal, je zal sowieso plaats vinden, ze zien je graag komen.

Ik wil in eerste instantie vooral kamperen, alleen bij slecht weer uitwijken naar zimmer frei. Misschien inderdaad Salzburg voor een dagje, zijn er nog dingen daar die ik echt moet zien?

Als je voor salzburg kiest, zou ik sowieso ook de Attersee en Berchtesgaden NP bezoeken. En daarbuiten gewoon buiten sporten: wandelen, fietsen, … Dat is voor mij nog altijd het fijnste in Oostenrijk.

Pfoei, ik ga mijn best doen om dat allemaal in 5 dagen te proppen :smiley: