Hi,
Ik vertrek 25 september voor vier dagen naar Madrid en heb een hotel geboekt middenin het centrum. Heeft iemand misschien tips voor dingen die ik NIET mag missen.
Ook eventuele leuke restaurantjes en kroegjes zijn welkom?
Groetjes Karin
Hi,
Ik vertrek 25 september voor vier dagen naar Madrid en heb een hotel geboekt middenin het centrum. Heeft iemand misschien tips voor dingen die ik NIET mag missen.
Ook eventuele leuke restaurantjes en kroegjes zijn welkom?
Groetjes Karin
Hoi Karin,
Wat leuk dat je naar Madrid gaat! Ik ben vorig jaar in september naar Madrid gegaan met mijn vriend, en we hebben ons enorm goed geamuseerd.
Wat wij heel heel leuk vonden was de 100% Madrid reisgids verkrijgbaar via Mo’media, daarin stonden een 5 tal wandelroutes door de belangrijkste wijken van Madrid die ons bij leuke aparte winkeltjes (die je normaal niet vindt), goede restaurantjes en bars, bezienswaardigheden etc. bracht. Er staan veel foto’s bij en achtergrond uitleg zodat het lijkt alsof je met een echte gids de stad bezoekt. Nadeel is dat de gids in 2006 is uitgebracht, sommige zaken zijn inmiddels al gesloten. Er staan wel wat updates op de website van mo’media, maar hoe actueel die zijn weet ik niet.
Er zijn natuurlijk ook andere leuke stedengidsjes te vinden. Ik zou eens in een boekenwinkel gaan kijken, en dan niet bij de standaard reisgidsen maar bij de meer ‘trendy’ versies. Die staan vaak boordevol tips van mensen die er wonen / gewoond hebben, en die het echte Madrid kennen tav uitgaan en uit eten gaan. Zo kom je niet alleen op de toeristische plaatsen. Met name bij restaurantkeuze maakt dat veel verschil.
Het uitgaansleven komt pas laat op gang, maar als je het redt om pas om een uurtje of 1 uit te gaan (uiteraard na een gezellig avondje op het terras met veel tapas en tinto de verano!) dan is het Palazzo (in centrum) een aanrader. Prachtig gebouw, vanbinnen een paleis en veel verschillende stijlen muziek. Discotheken zijn wel best duur in madrid (ik geloof 15 euro entree, non alcoholische drankjes al zo’n 5 tot 7 euro per stuk…), maar ik vond het de moeite waard.
Ik weet niet hoe het met je spaans gesteld is, maar engels spreken ze in Madrid vaak nauwelijks. Met name bij het lezen van de menukaart wel eens lastig. Dus als je niet voor verrassingen wilt komen te staan is een taalgidsje misschien handig.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt! Als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag.Ik wens je in ieder geval een hele fijne vakantie toe, maar in een geweldige stad als Madrid zal dat vast lukken!
Groetjes,
Simone
Hoi,
Ik ben 2 keer in Madrid geweest en zou zeker de musea daar bezoeken met name het Prado-museum en het Museum Thyssen-Bornemisza zijn echte toppers. Met name Thyssen-Bornemisza geeft een geweldige snelle vlucht door de kunstgeschiedenis. Daarnaast is Madrid met name bekend om het uitgaansleven. 3 uur s’ nachts is het nog een drukte van jewelste. Zeker leuk om eens mee te maken. Ook het retiro-park is een must op met name zondag. Maar Madrid moet je echt beleven dan dat het echt moet hebben van highlights. Mocht je een dagje even Madrid uitwillen dan is een dagtrip naar Toledo ook te overwegen (ongeveer 80 km uit de stad).
Kijk anders even op de site:
Deze site staat boordevol goed tips. Ook voor Toledo:
Succes ermee en veel plezier daar.
MVG Bas
Hoi,
Super al die tips… Ik ga me daar zeker 4 dagen enorm vermaken.
Bedankt!!!
Groetjes Karin
Calle de la Victoria is de plek voor authentieke tapastentjes. In het bijzonder die ene waar je alleen garnaalgerechtjes kunt krijgen. alleen kunt staan en je servet en schilletjes op de grond moet gooien naast de troep van je voorgangers.
Neem wel een dikke portemonee mee want erg goedkoop is ie niet…maar wel errug lekker en leuk om eens zo mee te maken
Thanks…
Ik ga zeker effe tapas eten…
Groetjes Karin