Tips voor lesgeven

Over een paar maanden ga ik in Ghana helpen in een weeshuis. Er is daar ook een school waar ik les ga geven. Wie heeft er praktische tips voor het lesgeven daar? Wat voor dingen kan ik met een klas doen (basisschool leeftijd), welke educatieve spellen kunnen we spelen, welke eventuele lesboeken zou ik uit Nederland mee kunnen nemen etc?
Ik hoor graag tips!
Alvast bedankt.

Ik zou geen lesboeken in NL kopen, maar ter plekke in een grotere stad. Je steunt daarmee de lokale economie, en je speelt beter in op de cultuur van het land. Je hebt er weinig aan om Ghanese kinderen te leren over sneeuw en andere ver-van-hun-bed onderwerpen.

Verder doen liedjes als ‘If you happy and you know it’ en ‘You put your … in’ het altijd goed, net als andere kinderliedjes. Je kan winkeltje spelen en voorwerpen benoemen, twister spelen voor de kleuren en evt stoepkrijt meenemen vanuit NL. Op プロポリスサプリを飲もう staan ook tips.

Bedankt voor de tips!

Toen ik daar op een basisschool werkte, had ik veel aan spullen die de kinderen hielpen het alfabet op een speelse manier te leren. Ik had houten blok met de letters van het alfabet en hielp ze letters te herkennen en uit te spreken. Kleur leren werkte ook goed, ik had gekleurde figuren mee, waarbij ik verhalen en vergelijkingen deed met de kleuren. Bijv. ik had een groen rondje, ik liet ze dan in de klas rond zoeken naar iets groens of buiten op zoek gaan naar iets groens. Ze kwamen dan terug met bladeren en ook andere dingen, waardoor de kleur groen meer ging leven. Knutselen doet het ALTIJD goed. Ze zijn dan super enthousiast. Ik zat in Kumasi en daar had een winkel Melcom waar je vele school/knutselspullen kan halen. Alleen was gekleurd papier schaars. Dus was ik blij dat ik het bij me had, ook lijn was moeilijk te vinden. Stickers doen het ook altijd goed, als beloning voor goed werk. Dat vinden ze erg leuk. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel. Succes ermee!! Hopelijk wordt het een fantastische ervaring.