Tips voor in Kopenhagen

Hallo,

Over 2/3 maandjes ga ik voor een weekje naar Kopenhagen met mijn moeder, ze wilt hier graag heen en natuurlijk wil ook mee. :smiley:

Wat zijn de echte bezienswaardigheden? Op internet kan ik wel wat vinden maar niet veel… Bedankt alvast.

Als jullie beide een beetje fit zijn, vooral veel lopen. Er zijn veel supermooie gebouwen, dus je komt heel veel leuks tegen.
Niet te missen:

  • de kleine zeemeermin (verder niet zo boeiend hoor)
  • kastellet (vlakbij de kleine zeemeermin)
  • Christiansborg (parlementsgebouw)
  • Tivoli (amusementspark)
  • vrijstad Christiania (loop wat verder door dan het begin, want dat is voor toeristen en commercieel. Als je via de bastions gaat, zie je pas echt de hippie-gemeenschap zeg maar)

Ook leuk om te doen: als je een OV-kaartje hebt voor alles, kun je onbeperkt met een busbootje mee, die je de stad vanaf het water laat zien.

Verder natuurlijk de musea uit de boekjes :wink:

Veel plezier!

Hoi!

Ik heb afgelopen jaar een fietstour gedaan met Baja Bikes in Kopenhagen. Super leuk, dan fiets je zo langs alle highlights met een gids en zie je super veel van de stad. Veel plezier!

@Sjoerd1985 :
Jij fietst wat af zeg !

Onlangs had je het hier op Wereldwijzer nog over ‘je fietstervaringen’ in Amsterdam, Antwerpen, Bangkok, Berlijn, Los Angeles, Melbourne, …
Nu lezen we dat je ook in Kopenhagen, Reykjavik, … rondtoerde.

En, telkens fietstours met/van eenzelfde organisator.
Kortom, geen onafhankelijk review, maar reclame :biggrin: !

Hallo, we gaan in juli een citytrip Kopenhagen (4 dagen, 3 nachten) doen. Onze eerste keer Scandinavië dus we kijken er echt naar uit! We zijn op zoek naar een leuk centraal hotel met privé sanitair op de tweepersoonskamer en ontbijtbuffet. Op Booking.com en aanverwanten kom ik telkens dezelfde hotels tegen. Misschien weten jullie iets leuks? Alvast bedankt! groetjes, Lot* & Wim

Ik heb zelf dit lijstje afgerond:
• Rådhuspladsen (Stadhuisplein)
• Tivoli
• Christiansborg
• Børsen (het beursgebouw)
• Kongens Nytorv
• Nyhavn (Nieuwe Haven)
• De Koninklijke theaters
• Operaen (het operagebouw)
• Amalienborg (de koninklijke residentie)
• Frederikskerk (de Marmeren Kerk)
• De Gefion Fontein
• De Kleine Zeemeermin
• Langelinie
• De meren

Ik heb dit gedaan op een fiets, wat je echt een lokale bevolking gevoel geeft. Eerste dag heb ik een fietstour gedaan met baja bikes. De gids was nederlandse dus veel van opgestoken! Hierdoor wist ik ook een beetje hoe ik kon fietsen in de stad en waar de goeie fietspaden zitten. Help wel veel.

Hoi, als ik je voor eten wat kan adviseren dan kun je naar het oude slachterij gebied gaan ( Flæsketorvet, København) Dat ligt op loopafstand van het station (kwartiertje) en er zitten nu allemaal al dan niet hippe eettentjes. Eentje is me bijgebleven (warpigs) interieur nog witte tegeltjes en de vleesrails hangen er nog. Picknickbanken, lokaal bier en spareribes en pulled porc.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums