Tips voor Fez & omstreken

Hallo iedereen,

Binnenkort vertrek ik voor een week naar Fez, en ik vroeg mij af of er iemand leuke tips heeft? Dingen om te bezoeken, leuke eetadresjes, hammam,…

We zouden ook graag een dag naar Meknes gaan. Is dit doenbaar?
Ook zouden we graag naar Volubilis gaan. Hoe geraak je daar het best vanuit Fez? (taxi, bus,…?)
En als er dan nog tijd over is, zouden we Imouzzer overwegen. :slight_smile: Iemand die dit aan- of afraadt? (+ opnieuw: hoe er best naartoe gaan? Taxi, bus,…?)

Echt alle tips en informatie zijn welkom!

Alvast bedankt! :slight_smile:

Groetjes, Evelien

Hallo Evelien

van Fes naar Meknes is ca. 60 km je kan best met de trein gaan, van Meknes kan je met de taxi naar volubilis

ik kou in plaats van Imouzer naar Ifrane gaan, dat ligt ca 30 km ten zuiden van imouzer, zo’n 3/4 uur rijden van Fes

ik zou aanraden om een auto te huren dat scheelt tijd en kosten
auto kan je huren vanaf 30 euro per dag

veel plezier

Adam

Deze lezer zal er niets meer aan hebben maar wie weet iemand anders wel. Kon zelf namelijk nergens de juiste info vinden. Fes naar Volubilis (en Meknes en Moulay Idriss) is prima en goedkoop te doen met het openbaar vervoer. Heb een verslagje gemaakt van hoe we het aan hebben gepakt. Fes - Volubilis met openbaar vervoer.

Het is ongeveer een uur of 4/5 rijden dacht ik maar ik zeker chefchouen doen, echt een mustsee, 2 dgn fez is voldoende.
Meknes is mooi maar ook een koningstad net als Fez. Mijn inziens kun je ze ook alle 3 doen maar als je keuze moet maken zeg ik chefchouen. Auto huren is goed optie, zeker als je maar een week blijft.

Via Wereldwijzer app