tips grand canyon en supai gevraagd

hallo iedereen,

tijdens mijn rondreis door westamerika zou ik ook graag de grand canyon en supai bezoeken maar kan iemand mij helpen met hoeveel dagen ik hieraan zou moeten uitrekken?

Als je de havasupai tribe wil bezoeken zal je minstens één overnachting moeten doen bij de tribe…ze verhuren mooie propere kamers of je kan opteren voor kamperen, mits betaling brengen zij de spullen naar beneden (campground).
Wij hebben het in 2005 te voet gedaan, zowel naar beneden als naar boven, dan zeker overnachten daar. Als je overweegt om vanaf het dorp naar de colorado rivier te hiken zal je minstens 2 overnachtingen moeten doen.
Hou er rekening mee dat je alles (permits en overnachtingen) lang op voorhand zal moeten vastleggen.
Wil je het allemaal doen in één dag kan je kiezen voor de helikopter, maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan.
OPGELET: de weg naar Hualapai Hilltop (start havasupai wandeling) is best een lange weg, rekening mee houden om aan je wandeling te starten.
Wij hebben toen een nachtje in de wagen geslapen…en geloof me wij waren niet alleen. btw je krijgt er ook nog een mooie sterrenhemel bovenop. Vroeg aan de hike beginnen om zo de hitte voor te blijven.

Havasupai tribe

Voor de Grand Canyon zelf, hangt er eigenlijk vanaf wat jullie ginder willen doen, ik zou minstens één overnachting doen.