Tips gevraagd vakantie Z-Spanje

Hoi allemaal,

Ik wil samen met mijn vriendin a.s. Oktober per auto door Zuid-Spanje reizen en ongeveer de volgende steden/plekken aandoen in ongeveer 3 weken. (Er mogen dingen worden toegevoegd en weggelaten, niets ‘moet’ dus).

Malaga, Cordoba, Gibraltar, Granada, Cadiz, Nerja, Ronda en Sevilla.

Nu heb ik een aantal vragen en hopelijk zijn er ervaringsdeskundigen die mij hiermee kunnen helpen.

  • Ik twijfel tussen vliegen op bijv. Malaga en daar een auto huren of er ‘gewoon’ met onze eigen auto heen te rijden… wat raden jullie aan en wat denken jullie dat prijstechnisch gezien voordeliger zal zijn?
  • Zijn er voldoende campeermogelijkheden (lees; tent) in Zuid-Spanje, ook in de aangewezen stedenlijke gebieden?)
  • Zijn er natuurparken of andere mooie gebieden/steden die we eigenlijk niet over mogen slaan nu we in dit gebied zullen reizen?
  • Zijn er nog andere zaken waar we aan moeten denken voor een dergelijke reis?
  • Is Oktober een goed tijdstip om deze trip te maken? Waarom wel of niet?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties/antwoorden!

Groet,

Dave

Volgens mij zijn er niet zo heel veel campings hier in de buurt, maar dat kun je vast via campingsites vinden. Oktober is een prima maand om te reizen, het weer is over het algemeen dan nog erg lekker, al zal het noordelijker al wel wat afkoelen.

Met de huidige brandstof prijzen lijkt het me voordeliger om hier een auto te huren. Via bijv marbesol.com kun je 3 weken een auto huren voor 250 euro, kilometer vrij.

Hallo Dave,

Wij wonen zelf in de Alpujarras, ten zuiden van Granada op de zuidflank van de Sierra Nevada, een prachtig gebied (Nationaal Park Sierra Nevada) erg rustig, ideaal om te wandelen.
In begin oktober meestal prima weer eind oktober kan wisselvallig zijn, ook verschillende campings (Orgiva, Pitres en Trevelez). Hier geldt hoe hoger gelegen hoe kouder.

Vriendelijke groet,
Janny