Tips gevraagd! Route van Guatemala naar Costa Rica

Hallo reizigers,

Ik kom morgen in Guatemala City aan en heb tot 25 oktober om in San José (Costa Rica) te komen. Ik ga backpacken en wil gebruik maken van openbaar vervoer. Wie heeft hier ervaring mee en tips wat te zien en hoe te reizen?

Alvast bedankt!!:dag:

Hoi hoi,

ik ben heel benieuwd naar je ervaringen van je trip van Guatemala City naar San Jose! Samen met een vriendin zijn we ook plannen aan het maken om die kant uit te gaan, we hebben ongeveer 5 weken. Vooralsnog wilden wij dezelfde landen bezoeken als jij hebt gedaan.
Heb jij ervaringen, advies en tips voor ons?

alvast bedankt! groetjes

Er zijn twee opties, lokale landelijke bussen nemen tot aan de grens, deze oversteken en dan in dit nieuwe land weer lokale bussen nemen. Of bussen van de hoofdsteden naar de grote steden in andere landen via bijvoorbeeld Ticabus. Verder zijn er zeker in Guatemala veel toeristenbusjes die tegen een kleine meerprijs transport tot aan de deur verzorgen.

Gewoon gaan en daar ter plekke kijken hoe het vervoer geregeld is. Dit is prima te doen en houdt je planning open en vrij, reizen in centraal Amerika is verder niet heel ingewikkeld en anders zijn er altijd andere mensen die je op weg kunnen helpen.

Ook ik ben erg benieuwd naar ervaringen van deze roadtrips! 24 december vertrek ik samen met een vriendin voor dezelfde route, start in Guatemala en 4,5week later vertrekken we terug vanaf San Jose. Verder nog geen concrete plannen, dus alle tips zijn welkom!

Als je uit eerste hand info wil … altijd welkom … ik leef, woon en werk hier al 2 x decenia lang … en run een tour operator bedrijf !

• Updated - - -

Hartellijk welkom loudske , bekijk maar even onze sites als je hier bent … www.serviciosturisticoscasa.com , en adrenalina is vrij goed gekend ! TIPS zijn gratis , de rest niet :slight_smile: