Tips gevraagd campings Toscane augustus 2010

hallo wij willen op vakantie eind aug naar toscane ,en nu zijn wij op zoek naar een gezellige betaalbare echt toscaanse camping,als iemand wat weet dan hoor ik dat graag alvast bedankt,groet Erik

Hallo
ik ben 2 jaar geleden in toscane geweest en stond in viarregio op camping burlamacco dit is een aanrader omdat dit ongeveer centraal staat met de bezienswaardigheden proper onder de bomen met zwembad en betaalbaar
groetjes

Hallo Erik,

Ik ben afgelopen jaar op de camping Il Boschetto Di Piemma geweest. Wij hebben hier ruim een week gestaan. Het ligt op 2 km van San gimignano, en vanaf de camping heb je een super uitzicht op de omgeving en het stadje. Er rijd een aantal keer per dag (volgens mij 1 a 2 x in het uur) een plaatselijk shuttle busje tussen de supermarkt, stadje en camping. Voor 50 cent ben je heen en weer. Ideaal! Het dorpje is leuk om een keer te bezichtigen, maar na een paar uurtje heb je het daar wel gezien. Wel blijft het leuk om er savonds vanaf de camping heen te lopen voor een ijsje of het prachtige uitzicht dat ze vanuit het stadje hebben op de omgeving, met prachtige idillysche pleintjes. Mijn inziens ligt het ook best goed t.o.v de omgeving om verdere bezienswaardigheden te zien.
De camping is verdeeld in terrassen en ligt in het bos. Sommige plekken zijn werkelijk prachtig om te staan en ruim. Bij aankomst mag je een plek uitzoeken, dus zorg dat je er optijd bent. Smiddags was de camping 2 uur dicht, dus zorg dat je of voor de middag (heeft de voorkeur voor de plek) of na de middag (na 3 uur) er bent. Het sanitair is goed onderhouden en genoeg aanwezig. Er is een aparte wasruimte. Ook is er een moderne bar waar je wat kunt drinken en waar s’avonds tegen redelijk prijs gegeten kan worden. Af en toe is er animatie savonds. Het ademend een leuke italiaanse vakantie sfeer uit.
Niet te vergeten is het zwembad dat aanwezig is. Geen glijbanen en poespas, maar een klein kinderbad en een groot bad met ligweide en stoelen.
Kortom, wij hebben het hier goed naar ons zin gehad!

Groetjes,
Nienke

http://www.selvadelletorri.com/ITA/camping/campeggio_home.php

Hallo Erik,

Voor jou waarschijnlijk te laat, maar mochten er andere mensen dit bericht lezen voor tips, wij hebben op onze site ons reisverhaal van Toscane geplaatst en hebben hier ook een pagina met beoordelingen van hotels/campings van de landen die we bezocht hebben.

www.maartenensander-reizen.webklik.nl

Voor vragen zit hier ook een contact mogelijkheid op.

Gr. Sander

Hallo,

Heeft er iemand leuke tips voor te wandelen in de dolomieten ( niet te zwaar)
Wij willen er voor de eerste keer naar toe met een caravan.

Goetjes,

Ruud:cheer::cheer: