Tips Bako National Park

Hoi,

vermoedelijk komen we ergens in de namiddag aan in Bako Nat. Parkn en blijven we tot de volgende dag. Hoe moet ik me daar alles juist voorstellen? Kan je kiezen uit bepaalde tours daar met een gids? Of kan je gewoon zelf wat rondwandelen daar (zonder kans om verloren te lopen

http://forum.veelzijdigmaleisie.nl/images/smilies/icon_wink.gif

) ?

Voor zover ik mij herinner kun je daar gewoon rondlopen maar heb je 's avonds ook een night safari. Die is aan te raden want zelf zie je zeker niet zo veel als dat de gids ziet.

Veel plezier in Bako!

Hi,

je komt aan met de bus, dan sluit je achteraan in de wachtrij en koop je een boot ticket. Deze boot brengt je naar het strand dat op een paar minuten loopafstand van het hoofdkwartier ligt. Wanneer je hier aankomt krijg je een map en vragen ze wat voor soort wandeling je wilt maken (vrijwel iedereen gaat natuurlijk voor de neusapen) en zij wijst de routes aan die het meest op je wens aansluiten. De routes variëren van 30 minuten wandelen tot enkele uren wandelen.

Er is een restaurantje aanwezig waar ze vrij simpele maar goede gerechten verkopen en de huisjes waar jullie hoogstwaarschijnlijk in verblijven staan allemaal vlak bij het hoofdkwartier. Al met al een erg leuk national park met heel veel mooie natuur, zeker op de wat langere en minder toeristische routes.

Groetjes, Mike

Bedankt voor jullie reacties!