Tip voor verblijven in Andalusie (overwinteren) aan Costa del Sol of binnenland

Hola,

Wij willen graag eens naar het zuiden van Spanje, Andalusie om daar te overwinteren, het maakt ons niet zo veel uit of dat aan de kust is of wat meer in het binnenland. Wij hebben gehoord dat de Axarquia een erg mooi gebied schijnt te zijn. Kan iemand ons misschien een goede tip geven voor het huren van een woning, appartement of zelfs villa, geschikt voor overwinteraars? Of is een camping de goedkoopste optie? Wij willen ook weer niet te duur uit zijn. Wie heeft er goede ervaringen? Bedankt voor de tips.

Ik kom net van “iets meer naar het binnenland”. Het was er ijskoud, veel kouder dan in Nl! Er zijn daar streken met 4,5 maanden kou en met meer sneeuw dan je ooit in Nl zult zien! Ook heb ik 2 jaar in Cordoba gewoond: behoorlijk koud in de winter. Het punt is ook: ze hebben geen verwarming, stenen vloeren, zeer tochtige ramen, geen gordijnen. Dit geldt ook voor publieke ruimtes. Ik zou dus echt strikt aan de kust gaan zitten Of misschien in een grotwoning in de provincie Granada (zeer goedkoop te huren), maar ook daar geldt: white white X-mas.

Via Wereldwijzer app

Afgezien van de provincies Huelva en Cadiz, waar ik geen info over heb, kan ik zeggen dat de accommodatie in de provincie Almeria het goedkoopst is. In bijv. Turre en Mojacar wonen veel expats.

Via Wereldwijzer app

Google eens op “housitters turre” en op “trustedhousesitters.com” (veel Britten daar - over het algemeen fijne lui daar).

Via Wereldwijzer app

Wij zijn net terug van een overwintering, inderdaad in de Axarquia en we hebben het heerlijk gehad. We zaten in een prachtig vrijstaand huis bij het witte dorpje Comares, gehuurd van een Nederlander (zoek maar eens op AndaluciaCasa via Google). Twee grote voordelen zijn de ligging, net een stukje het zeer mooie achterland in, een gewoonweg schitterend mooi gebied, maar je zit toch vlakbij de Costa del Sol (half uurtje). Onze villa had zelfs uitzicht op zee! Ander voordeel is het huren van een Nederlander. Ons huis was daarom comfortabel ingericht naar Nederlandse maatstaven (voor zover dat kan in Spanje). Verwarming heb je 's avonds inderdaad nodig maar die had het huis dan ook. Als je van een Spanjaard huurt heb je het nadeel dat zij zich niet in een nederlander kunnen verplaatsen en zit je al gauw in een Spartaans ingericht huis. Nee, wij hebben het heerlijk gehad, fijn huis, mooie groene omgeving en voor het grootste deel lekker weer. Zeker een aanrader.

1 like

Hoeveel kostte het huis en hoe groot was het?

Via Wereldwijzer app