Tijdelijk wonen en werken in Portugal

Hallo,

wij zijn 2 studenten (22 & 23 jaar) die in januari 2008 afgestudeerd zijn. Het is onze grote droom om daarna een 5-tal maanden in Portugal te gaan wonen. Heeft iemand tips voor ons i.v.m.:

• HUISVESTING: We lazen een bericht dat iemand zijn huis gratis een tijdje wilt laten bewonen. Gebeurt dit meer? En zo ja, hoe regel je dat?
  • WERKEN: Is er een tewerkstellingsvergunning nodig? Vind je gemakkelijk werk? …
  • VERVOER: Een autootje huren? Openbaar vervoer duur?
  • waar zeker wel / niet naartoe?

Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes,

Geert & Marjan

Hoi, Ga vooral vroeg in het seizoen, dan kun je nl langertermijn huren, lokale krantjes zijn zeker een aanrader. Anders een advertentie zetten als huisbewaking ook wederom lokaal en internationaal.
als je langer dan 3 maanden daar zit heb je een verblijfsvergunning nodig of je moet even binnen 3 maanden naar het buitenland en dan start je termijn opnieuw.
werken in de toeristen industrie is het beste maar verwacht geen hoge lonen, je mag blij zijn met ca 30euro per dag!
Openbaarvervoer is goed te doen en goedkoop, auto huren, tja een goede deal maken met verhuur bedrijf is mogelijk.

Overal is prima, hou rekening met drugs gerelateerde zaken en laat je niet ergens inlokken onder het mom van snel geldverdienen, wees wijs en vermijd dit,
succes!

Haay,

Portugal is ontzettend leuk! Ik weet niet waar je precies heen wilt, maar zelf heb ik 7 maanden in de Algarve gewerkt, en het super naar me zin gehad!
Zoals al geschreven is inderdaad vroeg in het seizoen daarheen gaan want dan kan je voor een langere periode makkelijker huren, prijzen voor een 2 km app rond de 400euro per maand.

En geen jackpot als het om werk gaat, werken in de toeristen industrie is het makkelijkst omdat daar de zomers in Portugal op draaien, barren, restaurants daar kan je echt wel wat vinden!

Have fun!